Главная страница
Контакты

    Басты бет


Сабақты «Компьютердің арифметикалық негіздері»

жүктеу 67.97 Kb.



жүктеу 67.97 Kb.
Дата17.04.2017
өлшемі67.97 Kb.

Сабақты «Компьютердің арифметикалық негіздері»



KLASS стр. 17.4.17

Cыныптан тыс сабақтың тақырыбы: Білімдіге – дүние жарық...
Сайыс 8 сынып оқушыларының арасында өтеді. Бұл сабақты «Компьютердің арифметикалық негіздері» тақырыбымен байланысты десек те болады. Себебі, оқушының тарау бойынша алған білімін ойын элементтері арқылы тексереміз.
Сабақтың мақсаты:

  • Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, белсенділігін арттыру.

  • Оқушының логикалық ойлауын, компьютерлік сауаттылығы мен іскерлігін дамыту.

    Арифметика (грек. arіthmētіkē, arіthmos – сан) - сандар (бүтін және бөлшек) және оларға қолданылатын амалдар туралы ғылым (грекше arіthmetіke, arіthmos – сан).

    Логика (гр. λογική - «талдауға құрылған», λόγος - «сөз», «сөйлем», «ойлау», «ақыл») - ойлау, оның формалары мен заңдылықтары туралы ғылым. Логика дәлелдеу мен теріске шығарудың белгілі бір әдіс-тәсілдері қаралатын ғылым теориялар жиынтығын құрайды.

    Компьютер (ағылш. computer - «есептегіш»), ЭЕМ (электрондық есептеуіш машина) - есептеулерді жүргізуге, және ақпаратты алдын ала белгіленген алгоритм бойынша қабылдау, қайта өңдеу, сақтау және нәтиже шығару үшін арналған машина.



  • Ұшқыр ойлы, шығармашылық қабілеті бар жеке тұлғаны қалыптастыру.

Сабақтың түрі: сайыс сабақ

Сабақтың әдісі: «ХХІ ғасыр көшбасшысы» интеллектуалды телеойыны желісінде жүргізіледі.
Сабақтың көрнекілігі:


  • Интерактивті тақта(ойын презентациясын көрсетуге арналады).

  • Плакаттар (қазақ әліпбиі және ағаш суреті)

  • ДК, калькулятор

Пәнаралық байланыс: қазақ тілі мен математика


Cабақтың барысы:

1.

Интеллект (лат. іntellectus - таным, ұғыну, аңдау) - жеке тұлғаның ақыл-ой қабілеті. Ақыл-ой сезімі адамның таным әрекетімен байланысты.

Математика (гр. μάθημα - ғылым, білім, оқу; μαθηματικός - білуге құштарлық) - әлдебір әлемнің сандық қатынастары мен кеңістіктік формаларын, пішіндерін өлшейтін, оның ішінде - структуралар, өзгерістер, белгісіздік жөніндегі ғылым.

Ұйымдастыру(3 мин).

Сайысқа екі топ қатысады.

2. Оқушыларға ойын шарты түсіндіріледі(3 мин).

Оқушы - белгілі бір іспен айналысатын адам. Бұл іс сабақ немесе адам қызығатын іс болуы мүмкін. Оқушы бір істі игерумен айналысады. Ол бұл істі жоғарғы деңгейге игергенге дейін оқушы деген атқа ие болады.

Сайыс шарты мен өтуі:

Сайыс 4 кезеңнен тұрады.

1. Кім жылдам? Әр топқа 10 сұрақтан беріледі.

Бағалану – 5 ұпай.

І топтың сұрақтары:


  1. 1 бит .... (1/8 байт)

  2. 10111 2 =? 10 (23)

  3. Алгол, Бейсик, Паскаль … (программалау тілдері)

  4. Бит, байт, килобайт, … (мегабайт, гигабайт)

  5. Есепшот, логарифмдік сызғыш, калькулятор,… (компьютер)

  6. Жүйелік қорап, пернетақта , тінтуір …(монитор)

  7. Компьютер сөзі латын тілінен аударғанда ... мағынаны білдіреді? (есептеу)

  8. Microsoft фирмасының негізін салушы екі студент (Пол Ален және Билл Гейтс)

  9. Компьютерді өшірген уақытта ондағы барлық ақпарат жойылады.

    Ақпарат (лат. informatio - түсіндіру, мазмұндау) ұғымы күнделікті өмірден бастап техникалық салада пайдаланылатын көп мағыналы ұғым. Жалпы алғанда бұл ұғым шектеу, байланыс, бақылау, форма, инструкция, білiм, мағына, құрылым, бейнелеу, сезіну тағы басқа ұғымдармен тығыз байланысты.

    Логарифмдік сызғыш, есептеуіш сызғыш - сандарға қолданылатын амалдарды (көбейту, бөлу, дәрежеге шығару, түбір табу, т.б.) сол сандардың логарифмдеріне қолданылатын амалдармен алмастыру арқылы қарапайым есептеулерді шығаруға арналған аспап.

    Уи́льям Ге́нри Гейтс III (ағылш. William Henry Gates III; қазанның 28, 1955, Сиэтл), немесе Билл Гейтс (ағылш. Bill Gates) - АҚШ кәсіпкері әрі қоғам қайраткері, бағдарламалық қамсыздандыру саласының әлемдік көшбасшысы болып табылатын Microsoft Corporation компаниясының негізін қалаушысы (Пол Алленмен бірге) және бұрынғы президенті, негізгі акционері.

    (операивті жады)

  10. Алғашқы программалаушы (Ада Августа Лавлейс)

ІІ топ сұрақтары:



  1. Бірмезгілде қатар басылған осы екі перне жасаған әрекетті болдырмайды. (Ctrl Z)

  2. Монитор, жүйелік блок, пернетақта қандай құрылғылар? (негізгі)

  3. Логарифм сызғышын ойлар тапқан (Д.Робертсон)

  4. Сандардын аталу, жазылу жүйесі (санау жүйесі)

  5. Адам мен компьютер арасындағы қарым-қатынас. (интерфейс)

  6. Компьютердің “миы” (процессор)

  7. Ақпараттың қайнар көзі (қоршаған орта)

  8. Римдік санау жүйесіндегі С әрпі қай санды білдіреді? (100)

  9. 2*2 қай уақытта 100-ге болады? (екілік санау жүйесінде)

  10. Ауқымды желіге қосылу үшін ... қажет (модем)

2. Ұшқыр оймен .... Бұл кезеңде қай топтың ұпай саны көп болса, сол топ ойынды бастайды. Әр топқа 2 сұрақтан кезекпен беріледі. Бағалануы – 10 ұпай




  1. Шыққан сөз қандай қызмет атқарады?




Р

К

У




А

Р

Ь

О

С

Р

П

О

Л

Курсор(меңзер) –

Пароль -

2. Берілген «Фывапролджэюбьтимсчяйцукенгшщзхъ» тізбегінен компьютер терминіне байланысты сөздерді құрастыр. Бір әріп бірнеше рет қайталануына болады.

Әріп-дыбыстың графикалық таңбасы. Әріп дыбысты белгілегенімен, әріп пен дыбыстың арасында табиғи байланыс жоқ. Әріп - шартты таңба. Әліпбиде қанша әріп болуы тілдегі дыбыстың санына байланысты. Бірақ дыбыс пен әріп саны бірдей бола бермейді.

Файл, диск, форма, код, компьютер, колонка, мышь, курсор, т.с.

3. Кодтау. Бұл кезең топтың жанашыла-рымен өтеді. Олардың дұрыс жауап беріп жинаған ұпайы өздері жанкүйер болып отырған топқа қосылады. Тақтаға қазақ алфавиті ілінеді, берілген сөздегі әріптердің алфавиттегі орын реті табылған соң, сол сандар қосылып, қосындыны екілік санау жүйесіне аудару керек.

1. Файл; (Файл = 29 1 13 16 = ?10 = ?2)

2. Диск; (Диск =7 12 24 14 = ?10 = ?2)

3. Байт; (Байт =3 1 13 25 = ?10 = ?2)

4. Меню. (Меню = 17 8 18 41 = ?10 = ?2

Бағалану сіздің алған жапырағыңыздың нөміріне байланысты.
4. Шырқау. Төрт бөлікке бөлінген терезеден тақырыпқа сәйкес келетін 4 санның бірін таңдайды. Бұл кезеңде қосымша көмек алуына болады. Бағалану таңдап алған санына байланысты болады.
1. Ақпарат.

1. Компьютердегі ақпарат қай жүйедегі сандар туралы жазылады?

2. Ақпарат алмасу үшін стандартты код ретінде қандай код түрі қолданылады?

3. Хабардың ақпараттық көлемі неге тең?

4. Ағылшын тілінен алынған “binary digit” сөзі қай терминнің қысқаша атауы.

Ағылшын тілі (ағылш. English, English language) - Үндіеуропа тілдері жанұясының батыс герман тобына жататын тіл. Ағылшын тілі ежелгі тіл болып есептеледі, ол қазіргі Ұлыбритания аумағын ежелде басып алған Англосаксондардың тілі, бірақ жауланған кельттердің тілдері де әсерін тигізген.


2. Қай ғалым?

1. Бұл ғалым 1948 жылы “Теория массовых

коммуникации” атты кітабында кез

келген ақпараттың екілік түрде жазылуы

мен информатикаға бит терминін енгізген.

2.

Ол алғаш рет арифметикалық амалдарды орындау ережелерін жазған Орта Азияның ұлы математигі.

Ереже - дәстүрлі халық құқығының қайнар көзі, нормативтік-құқықтық қағидалар. Ежелгі дәуірде және орта ғасырларда жөн-жосық, ата-баба жолы деп аталған. Ережелер сырт пішімі жағынан мақал-мәтелге, қанатты сөзге ұқсас болғанымен, нақтылығымен, дәйектілігімен ерекшеленеді.

Орта Азия - Азия құрлығының Қырғызстан, Өзбекстан, Тәжікстан, Түрікменстан Республикалары мен Қазақстанның оңтүстік облыстарының жерлерін қамтитын аймақ. Абай өзінің «Біраз сөз қазақтың түбі қайдан шыққаны туралы» деген тарихи еңбегінде: «.. .

Оның есімі информатика-дағы іргелі ұғыммен байланысты.



  1. Компьютердің жұмысы мен құрылысының схемасын 1946 жылы өз мақаласында ұсынған бұл ғалымның идеясы негізінде ЭЕМ пайда болды.




  1. Дүние жүзі бойынша бірнші бағдарламашы деп саналатын Ада Августа Лавлейс қай жылы, кімнің машинасына бағдарлама жазған?

3. Компьютердің құрылғылары туралы




  1. Өте ерте заманда есептеу құралы ретінде

  2. қолданылған бұл құралдың өзертілген түрі

  3. әлі қолданылуда.

    Құрал (Инструмент; лат. instrumentum - құрал, қару) - 1)адам еңбегінің құралы немесе өнеркөсіптік кәсіпорын жағдайындағы жұмысқа арналған машинаның атқарушы механизмі.





2. Қағаздағы кескінді түсіріп, дисплей экранына шығаруға мүмкіндік беретін бұл құрылғы кескінді машина кодына ауыстырып, компьютердің жадына жазады.


3. Бұл неміс философы, математигі қазір әр оқушының қолында жүрген оқу құралының бірі болып саналатын төрт арифметикалық амалды орындайтын алғашқы есептеу маши-насын 1694 жылы орыс патшасы

І Петр–ге тарту еткен. Ол есептеу машинасы қалай аталды.

Есептеу машинасы - күрделі математикалық және қисындық есептерді шешуге арналған есептеу қондырғыларының кешені.



4. Компьютердің қай құрылғысы адамның ойлау қабілетін модельдейді?

4. Жұмбақтар.

Мәліметті сұраған.

Экранға шығарған.


Ақпаратты сақтап таратқан,

Жұртты өзіне қаратқан.


Батырманы басасың

Қажетіңді ашасың.


Компьютермен енеді,

Қағазға басып береді.


Бағалау, марапаттау;
Нәтижесі:

1 ) Оқушылардың жарысқа қатысуға деген қызығушылығы артты.



2) Оқушының тек информациялық білімі емес математикалық білімі де шыңдалады.



  • Билл Гейтс ) Компьютерді өшірген уақытта ондағы барлық ақпарат
  • Фывапролджэюбьтимсчяйцукенгшщзхъ»

  • жүктеу 67.97 Kb.