Главная страница
Контакты

    Басты бет


Презентация «Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер»

жүктеу 87.13 Kb.



жүктеу 87.13 Kb.
Дата16.09.2017
өлшемі87.13 Kb.

Презентация «Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер»



Мукашева Назира Каппаровна

Қарағанды қаласы «№66 ЖББ ОМ КММ

информатика пәнінің мұғалімі

9 сыныптағы информатика
«Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер»
Жұмыс «Үздік презентация» байқауының «Оқу сабағы» номинациясы бойынша талаптарына сай келеді.

Бұл презентация «Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер» аталған сабақ тақырыбына толығымен сай. Жаттығудың алуан түрі сабақты бекітуге көмектеседі, оқушылардың танымдық ой-өрісін кеңейтеді, олардың Паскаль тілін қайталауға, алуғаақпараттық мәдениетін дамытады, типтерді ажырата алуға баулиды. Сабақ барысында оқушылар қызығушылықпен жұмыс істейді.


Сілтеме

Авторы: Б.Қ.Сапарғалиева, Н.Е.Масалимова

Жалпы мақсаттар

Мақсаты

Оқушыларға құрылымдық мәліметтер, деректерді енгізу жіне шығару туралы түсінік беру

Міндеттері.

Блок тақырыбы (Заголовок блока; block header) - блоктың басында орналасып, ол жайлы мәліметтер беретін және операциялық жүйеде қолданылатын арнайы жазба. Мысалы, блок тақырыбында оған кіретін логикалық жазбалар саны көрсетілуі мүмкін.

Оқушы - белгілі бір іспен айналысатын адам. Бұл іс сабақ немесе адам қызығатын іс болуы мүмкін. Оқушы бір істі игерумен айналысады. Ол бұл істі жоғарғы деңгейге игергенге дейін оқушы деген атқа ие болады.

Ақпарат (лат. informatio - түсіндіру, мазмұндау) ұғымы күнделікті өмірден бастап техникалық салада пайдаланылатын көп мағыналы ұғым. Жалпы алғанда бұл ұғым шектеу, байланыс, бақылау, форма, инструкция, білiм, мағына, құрылым, бейнелеу, сезіну тағы басқа ұғымдармен тығыз байланысты.

:Оқушылардың компьютерде бағдарламамен жұмыс жасауда, әр-түрлі амал-тәсілдер арқылы алған білімдерін практикада қолдана білуге, ой – өрісін танымдылық қабілетін, логикалық ойлау қабілеттерін дамыту;

Логика (гр. λογική - «талдауға құрылған», λόγος - «сөз», «сөйлем», «ойлау», «ақыл») - ойлау, оның формалары мен заңдылықтары туралы ғылым. Логика дәлелдеу мен теріске шығарудың белгілі бір әдіс-тәсілдері қаралатын ғылым теориялар жиынтығын құрайды.

Компьютер (ағылш. computer - «есептегіш»), ЭЕМ (электрондық есептеуіш машина) - есептеулерді жүргізуге, және ақпаратты алдын ала белгіленген алгоритм бойынша қабылдау, қайта өңдеу, сақтау және нәтиже шығару үшін арналған машина.



Өз білімдерінің нәтижесінде өздерін бағалай білуге тәрбиелеу, алған білімдерін бағдарлама құруда еркін қолдана білуге үйрету.

Жаңа заман ағымына сай компьютерлік біліктілік қорларын өз беттерімен жетілдіре отырып, берілген жұмыстарды орындату арқылы ұйымшылдыққа тәрбиелеу, оқушылардың  өткен тараулар бойынша алған білімдерін жинақтау, өз ойларын еркін жеткізе білу дағдыларын қалыптастыру;

Біліктілік, квалификация - адамның белгілі бір білім жүйесін тәжірибеде пайдалана алу қабілеті. Адамның өзі таңдаған қызметінде өз білімін көтеріп, нені, қалай және не үшін үйренетінін алдын-ала айқындап, білікті маман болуға бағытталуы.



Сабақтың типі

іскерлік пен дағдыны қолдану

Сабақтың әдісі

Эвристикалық-зерттеушілік, практикалық

Сабақтың түрі

Аралас сабақ

Пәнаралық байланыс

Математика, физика

Сабақтың техникалық құралы

Интерактивті тақта

Сабақтың көрнекілігі

СКТТ, презентация, электрондық оқулық,

Программалық жабдықтама

АВС Паскаль программасы

Оқушылар

нені білуі керек
нені үйренуі керек

  • Оқушылар техника қауіпсіздігі ережелерін;

  • Ақпараттық қауіпсіздік

  • Ақпаратты қорғау саласындағы ҚР Заңнамасы

  • Программалық қамтамасыз етулер

  • Файл және баптау

  • Есептер шығару кезеңдерін;

  • Деректерді енгізу және шығару

Күтілетін нәтиже

  • Алгоритм, программа туралы кең түсінік қалыптастыру

  • Бір-бірін оқытуы, бірін-бірі тындауы арқылы бір ұжым қалыптастыру.

  • Берілген сұрақтар арқылы ойлау қабілеттерін, жауап беру шапшаңдығын анықтау

  • Алған білімдерімен бұрынғы білімдерін ұштастырып, қолдана білуі.

  • СКТ технологиясы бойынша Алгортитм тарауын талдау

Сабақтың жүру барысы

I. Зерделілік тапсырмалар блогы

Қызығушылығын ояту.

  1. ТҚ ережесі – оқушылардың презентациясын тыңдау

  2. «Сен -маған, мен-саған»

№2 есеп. Шаршы ішіне шеңбер салу алгоритмі

  1. Шығармашылық тапсырма

  • «Компьютерлік вирустар»

  • «Компьютердің қолдану салалары» оқушылар өз жобаларын қорғайды

  1. Есеп шығару кезеңдерін ретімен орналастыр

(есеп шығару кезеңдері әр парақта орналасады, соны ретпен орналастыру керек)

II . Ақпарат блогы.

§1.5 Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер

(Жаңа сабақты трек-сызба, электрондық оқулық, сатылай кешенді технологиясын қолдану арқылы, эвристикалық -көрнекі түсіндіру )

СКТТ «Паскаль программалау тілі»

Тірек-сызба №1

АВС Паскаль программасы

III.

Мәліметтер (данные; data) - автоматты құралдардың көмегімен, кей жағдайда адамның қатысуымен, өңдеуге I ыңғайлы түрде берілген мағлұмат. Мәліметтердің кірістік, шығыстық, басқару, проблемалық, сандық, мәтіндік, графикалық және т.б.

Жаттығу блогы.


  1. №2 тапсырма. 49-бет. (ауызша)

  2. №3 есеп. Электронды оқулықтан (ЭО)

3. №1 есеп. Электрондық оқулық

4. №20 есеп. Паскаль программалау тілінде есеп шығару, нәтижесін алу



IV.Білімді есепке алу блогы

1 . №6. Cауалнама.



  1. «Компьютердің пайдасы мен зияны» пікірталас

Бағалау

47-50 балл- «5»

28-46 балл- «4»

7-27 балл – «3»

Үйге тапсырмалар

  • «Деректерді енгізу, шығару. Құрылымдық мәліметтер

  • №2. 49-бет (ауызша)

  • Шығармашылық тапсырма «Менің болашақ компьютерім»


«Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай мүдделі жаңа білім беру өте қажет»

  Н.Ә.

Білім беру - тиісті оқу орны арқылы ғылыми мағлұмат беріп, адамның танымын, білімін, дағдысын, дүниеге көзқарасын жетілдіру процесі; қоғам мүшелерінің мәдениетін дамытудың негізгі шарты; мақсаты - қоғам мүшелерінің адамгершілік, интектуалды, мәдени дамуында және олардың денесінің дамуында, кәсіптік біліктілігінде жоғары деңгейге қол жеткізу болып табылатын тәрбие мен оқытудың үздіксіз процесі; жүйеге келтірілген білім, іскерлік дағды және ойлау тәсілдері көлемін меңгеру процесі мен нәтижесі. Білімділіктің басты өлшемі - білімнің жүйелілігі, ойлаудың жүйелілігі мен логикалылығы.

Назарбаев


«Жаңа ақпарат, жаңа ғасыр, жаңару- жасампаз жастың жетістігі бүгінгі»

Н.Ә.Назарбаев

I. Зерделілік тапсырмалар блогы

Қызығушылығын ояту.

«Сен -маған, мен-саған». Оқушылар тоқыма жіпті бір-біріне бере отырып, бір-бірінің сұрағына жауап береді.



  1. Өздігінен көбеюге қабілетті зақымдаушы программа? Вирус

  2. Вирусқа қарсы программа (антивирус)

  3. Көп ақпарат сақтау үшін оның мазмұнын жоғалтпастан көлемін кішірейту? Мұрағаттау

  4. Программа мұрағаттағыштар : Winrar, WinZip, IZArc, 7-Zip

  5. Мемлекеттік ақпараттық ресурстардың, ақпарат саласында жеке адам мен қоғам мүдделері қорғалуының жай-күйі ? Ақпараттық қауіпсіздік

  6. ҚР ақпараттық қауіпсіздігінің 2016 жылға дейінгі тұжырымдамасы ? ҚР Президентінің 2011 жыл 14 қыркүйек №151 жарлығы

  7. Компьютер жұмысын басқаратын программа ?

    Ресурстар (французша ressourse - құрал-жабдық, мүмкіндік), босалқы қорлар - табыс, ақшалай және басқа қаражат, құндылықтар мен олардың көздері.

    Президент (латын тілінде praesіdens - басшы, алдыңғы қатарда отыратын) - 1) республикалық елдердегі мемлекет басшысы. Президент конституциялық талаптарға (жас мөлшері, өмірбаян тазалығы, мемлекеттік тілді білуі, т.б.)

    Операциялық жүйе

  8. Ең алғашқы компьютер ? Эниак

  9. Ең алғашқы программист ? Ада Лавлейс

  10. Операциялық жүйе түрлері ?

  11. Есептің шығару жолын реттелген амалдар тізбегі түрінде көрсету? Алгоритм

  12. Алгоритм атауы қалай пайда болды?

  13. Түйінді сөздерді ата ? алг, арг, нәт, басы, соңы , енгізу, шығару

Іс-әрекеттің тізбектей орындалуын сипаттайтын алгоритмдер ?

Алгоритм, алгорифм (ағылшынша: algorіthm, algorіsmus - Әл-Хорезмидің атынан шыққан) - бастапқы берілген мәліметтермен бір мәнде анықталатын нәтиже алу үшін қай амалды (жұмысты) қандай ретпен орындау қажеттігін белгілейтін есептерді (мәселелерді) шешу (математикалық есеп-қисаптар орындау, техникалық объектілерді жобалау, ғылыми-зерттеу жұмысын жүргізу т.б.)

Сызықтық алг

  • Оқушылар бізде не пайда болды ?

  • ИНТЕРНЕТ желісі

  • Олай болса, «Интернет» тарауын сатылай кешенді талдау

Денсаулық- байлықтан қымбат. Д.Рей.

      1. ТҚ ережесі.

Нағыз білім атаулыға өздігінен білім алу арқылы ғана қол жетеді.

Н.Рубакин

      1. Шаршы ішіне шеңбер сызу алгоритмін құрыңыз 22-бет

  1. Шаршы саламыз

  2. Диагональдарын жүргіземіз

  3. Диагональдардың қиылысу нүктесі О шеңбер центрі деп аламыз

  4. «Шаршы қабырғаларының жартысын шеңбер радиусы етіп, шеңбер сызамыз»

      1. Шығармашылық тапсырмаларын қорғау

Тәжірибе мен бақылау-әрбір адамға ашылған ақылдың көзі. Ченнинг.

«Компьютерлік вирустар» (Тұрғаналиев Ержан, Теңізбаев Нұрасыл)



Тәжірибе кішкене болса да үлкен теорияға пара-пар. Букер Заңы

«Компьютердің қолдану салалары» (Ержанова Анель, )



      1. Есеп шығару кезеңдерін ретімен орналастыр

Әрекетіміз дұрыс болу үшін оған баратын жолымыз қандай болуы
керек екенін анықтап алуға тиіспіз. Әл-Фараби


Есептің математикалық жобасын белгілеу

Есептің шешу әдісін таңдап алу

Алгоритм құру

Программа құру

Программа жұмысын ЭЕМ-де тексеру

Есепті ЭЕМ-де автоматты түрде орындау

II .

Математика (гр. μάθημα - ғылым, білім, оқу; μαθηματικός - білуге құштарлық) - әлдебір әлемнің сандық қатынастары мен кеңістіктік формаларын, пішіндерін өлшейтін, оның ішінде - структуралар, өзгерістер, белгісіздік жөніндегі ғылым.

Ақпарат блогы.


Ақыл- шырақ, қара түнді ашатын,

Білім- жарық, нұрын саған шашатын... Баласағұни

§1.5 Деректерді енгізу және шығару. Құрылымдық мәліметтер


  1. Паскаль программалау тілі

  2. Паскаль тілінің алфавиті. Әріптер, сандар, арифметикалық және салыстыру амалдары, арнайы символдар.

    Арифметика (грек. arіthmētіkē, arіthmos – сан) - сандар (бүтін және бөлшек) және оларға қолданылатын амалдар туралы ғылым (грекше arіthmetіke, arіthmos – сан).

    Символ (грекше symbolon - танымдық белгі, таңба, рәміз, пернелеу) лингвистика, логика, математика ғылымдарында таңба ұғымын береді; өнерде, философияда нәрсенің, құбылыстың қасиетін, сыр-сипатын бейнелеп, астарлап білдіретін әмбебап эстетикалық категория.

    Санның бүтін және қалдық бөлігі.


  3. Паскаль тілінің программасы: тақырып жолы, сипаттау бөлімі, оператор бөлімі

  4. Паскаль тіліндегі мәлімет типтері


Паскаль программалау тілі

Пайда болуы:

1968-1971 жж. швейцариялық ғалым Никлаус Вирт ұсынды.



Паскаль тілінің альфавиті:

  • Әріптер

  • Сандар

  • Арифметикалық және салыстыру амалдары

  • Арнайы символдар

Санның арифметикалық функциялар:

Терминдер

Программа- алгоритмнің компьютерде орындалуын жүзеге асыру үшін қолданылатын бірыңғай және дәл жазуға арналған ережелер жүйесі
Деректер-сан мәндері, мәтін түріндегі, сөз тіркестерін мән ретінде қабылдай алатын айнымалылар, тұрақтылар т.

Айнымалы - әріп түрінде немесе әріптер тобы түрінде программаға енгізілетін және уақыт, ұзындық, баға, түс және т.б. әр түрлі мәндерді қабылдайтын программадагы сандық шама; белгілі бір мәліметтер типін сақтай алатын және программаны атқару барысында мәнін өзгертуге болатын атауы белгілі объект.

б осы тәріздес құрылымдар

Деректерді енгізу- бастапқы деректерді пернетақтадан, таспадан не енгізу-шығару порттарынан енгізу арқылы жүзеге асырылады.

Құрылымдар, конструкциялар (лат. constructіo - құрастыру, жасау), техникада - машина мен ғимараттардың немесе тораптар құрылысы мен жұмысының сұлбасы, сондай-ақ, машинаның, ғимараттың, тораптың өзі және олардың бөлшектері.


Нәтиже шығару- аралық, немесе қорытынды мәліметтерді экранға, таспаға, енгізу-шығару порттарына жазу.
Паскаль тілінің программасы:

Program тақырып жолы;

VaR сипаттау бөлімі;

Begin

оператор бөлімі;

end.

Паскаль тілінің операторлары

  • Жай команда (Сызықтық, меншіктеу)

  • Құрама команда (Тармақталу, қайталану)

Массив

  • Бірөлшемді

  • Екіөлшемді

Графикалық режим
Символдық және жолдық шамалар

ІІІ.

Команда (command, instruction) - 1) программалау тілдерінде - кез келген операцияны орындауды және оған керекті мәліметтерді (операндыны) бейнелейтін өрнек; компьютер атқаруға тиіс операция сипаты; 2) ақпаратты өңдеу процесіне байланысты атқару құрылғысында жүйенің белгілі бір операцияны орындауын талап ететін басқару сигналы; 3) программа орындау процесінің адымын анықтайтын ұйғарым.

Жаттығу блогы


Білім-біздің шамшырағымыз. Кітап-біздің ұстазымыз. В.Маяковский

2-тапсырма. 49-бет( ауызша)



Цивилизацияның басты міндеті-адамды ойлай білуге үйрету. Эдисон

4 3 2

3. (10 ұпай ) Мына программа орындалғанда а,в, с мәндері неге тең болады?

Program esep;


а=8



в=11

с=6
var a,b,c: integer;

begin


a:= 2 20 div 3;

b:= 2 29 div 3;

c:= 2 13 div 3;

Writeln ('a=',a);

Writeln ('b=',b);

Writeln ('c=',c);

end.

Ең бастысы- адамдарды ойлануға үйрету. Б.Брехт
4 (15 ұпай ) Төртбұрыштың периметрі 20 см.

Периметр (гр. perimetron - айнала өлшеймін) түйықталған жазық пішіннің шегі; түйықталған жазық пішін шегінің ұзындығы. Мысалы, көп бұрыштың периметрі оның қабырғаларының қосындысына тең.

Ені 4 см. Төртбұрыштың ауданын есептеу программасын құрыңыз. Қатесін түзет:

P


Program audan;

var P,a,b,S: real;

begin

Writeln ('периметрі Р енгіз:');

readln (P);

Writeln ('ені а-ны енгіз:');

readln (a);

b:= (P-2*a)/2;

S:= a*b;

Writeln ('b=',b);

Writeln ('S=',S);

end.

rogram audan;

b:= (P-2*a)/2

S:= a*b;

Writeln ('b=',b);

Writeln ('S=',S);

end.


Begin;

Writeln ('периметрі Р енгіз:')

readln (P)

Writeln ('ені а-ны енгіз:')

readln (a)

var P,a,b,S: real



ІҮ.Білімді есепке алу блогы

Дарындылар - еліміздің қуатты әлеуеті. Н. Назарбаев
№6 Сауалнама (10 ұпай )

(Автотест түрінде беріледі, оқушы жауабы автоматты түрде алынады.)

1. Паскаль тіліндегі типтер нешеге бөлінеді?



а) 2. ә)3 б)4 в)5

2. Паскаль тілінде енгізу операторы:



  1. write(x,y);

  2. writeln(x,y);

  3. readline(s,t);

  4. readln(s,t)*

3. Паскаль тілінде шығару операторы:

  1. writeln ('y=',y:5:2); *

  2. read (s,t);

  3. readln (`x=`,x:5:0);

  4. writeline (`x=`, x:8:3);

4. Енгізу операторы

  1. PRINT;

  2. BINPUT;

  3. READ.*

  4. LET;

5. Шығару операторы …

  1. WRITE;*

  2. INPUT;

  3. LET;

  4. REM.

6. A=14, B=12,3 айнымалылары берілген. Дұрыс сипаттау ретін көрсет.

  1. BVAR A=14; B=12,3;

  2. VAR A: integer; B: real;*

  3. BEGIN A=14, B=12,3

  4. VAR A,B: integer;

7. Программа соңын анықтайтын оператор …

  1. INPUT; B. LET;

C. END. D. PRINT;

8. RUN командасы орындалғаннан кейін қандай процесс жүргізіледі?



  1. Программаның орындалуы*

  2. Программаның орындалуын уақытша тоқтату;

  3. Программа тізімі шығарылады.

  4. Экранды тазарту;

9. У:=’ шешімі жоқ’ сандарының типін көрсетіңіз:

    1. нақты –REAL

    2. бүтін- INTEGER

    3. логикалық –LOGICAL

    4. символдық- CHAR

10. 2.65; 0.865; -10,01 cандарының типін көрсетіңіз:

  1. нақты –REAL

  2. бүтін- INTEGER

  3. логикалық –LOGICAL

  4. символдық- CHAR

Тірек-сызба бойынша оқушылар жауаптары тыңдалады.

Пікір күшті болса, іс те күшті болмақ. У. Шекспир

«Компьютердің зияны мен пайдасы»

Нағыз білім атаулыға өздігінен білім алу арқылы ғана қол жетеді.

Н.Рубакин

Ү.Қорытындылау

  • Үйге тапсырма:

  • «Деректерді енгізу, шығару. Құрылымдық мәліметтер

  • №2. 49-бет (ауызша)

  • Шығармашылық тапсырма «Менің болашақ компьютерім»




  • Бағалау

(Оқушылар MS Excel бағдарламасындағы ұпай есептеу кестесі бойынша өздерін-өздері бағалайды)
55-60 балл – «5»

35-54 балл- «4»

8-34 балл- «3»

1-7 балл- «2»


жүктеу 87.13 Kb.