Главная страница
Контакты

    Басты бет


Қолданбалы информатика Тақырыбы: Компьютерлік графика және дизайн

жүктеу 66.81 Kb.



жүктеу 66.81 Kb.
бет1/2
Дата14.04.2017
өлшемі66.81 Kb.

Қолданбалы информатика Тақырыбы: Компьютерлік графика және дизайн


  1   2

«№5 А.Байтұрсынов атындағы жалпы орта мектебі» коммуналдық мемелекеттік мекемесі

Қолданбалы информатика

Тақырыбы:



Компьютерлік графика және дизайн.

Информатика пәні мұғалімі: Құрбанова С.С.

Жетісай қаласы

БЕЙІМДЕЛГЕН БАҒДАРЛАМА



КОМПЬЮТЕРЛІК ГРАФИКА ЖӘНЕ ДИЗАЙН

10 – 11 сынып оқушыларына арналған

(барлығы – 34 сағат, аптасына – 1 сағат)

№159 көп салалы гиназия

Авторы: Г.О.Тұңғышбаева,

Информатика пәні мұғалімі

Пікіржазған: Г.А.Абдулкаримова,

Педагогика ғылымының кандидаты,

Абай атындағы қазҰПУ доцент

1.

Ғылым Ғылым (араб.: علم‎ (ілім) - білім, тану; лат. scientia - білім) - ақиқат жайлы объективті білімдерді жетілдіру мен жүйелеуге бағытталған адам іс-әрекетінің саласы. Жалпы мағынасы: жүйелік білім мен тәжірибе.

ТҮСІНІКТЕМЕ ХАТ

Қазақстан Республикасында жалпы орта білім берудің жалпыға міндетті мемлекеттік стандартына сәйкес (ҚР Білім және ғылым министірінің 24.09.2002ж. №623-ші бұйрығымен бекітілген) мектептің жоғарғы басқышында оқытудың бағыттарына сәйкес курстың оқу бағдарламасы «ҚазақстанРеспубликасының 2006 жылғы мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының негізгі ережесінің » талаптарына, Қазақстан Республикасының «Білім туралы Заңы» және «2005 – 2010 жылдардағы білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасы», «2015 жылға дейінгі Қазақстан Республикасында білім беруді дамыту тұжырымдамасы» негізінде дайындалды.

Мемлекет - белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.

Білім беру Білім беру - тиісті оқу орны арқылы ғылыми мағлұмат беріп, адамның танымын, білімін, дағдысын, дүниеге көзқарасын жетілдіру процесі; қоғам мүшелерінің мәдениетін дамытудың негізгі шарты; мақсаты - қоғам мүшелерінің адамгершілік, интектуалды, мәдени дамуында және олардың денесінің дамуында, кәсіптік біліктілігінде жоғары деңгейге қол жеткізу болып табылатын тәрбие мен оқытудың үздіксіз процесі; жүйеге келтірілген білім, іскерлік дағды және ойлау тәсілдері көлемін меңгеру процесі мен нәтижесі. Білімділіктің басты өлшемі - білімнің жүйелілігі, ойлаудың жүйелілігі мен логикалылығы.

Информатика пәніндегі компьютердің көмегімен кескіндерді өңдеу және редакторлеу әдістері компьютерлік графика деп аталады.

Кескін (изображение; display image pict (picture) - 1) ақпаратты бейнелеу, мәліметтерді көзге көрінетіндей ұсыну; көзбен көру бетіне бір уақытта шығаруға болатын шығу мен сегменттер примитивтерінің жиынтығы; 2) apple фирмасының macintosh компьютерлеріне арналған мәліметтердің көлемін кішірейтіп тығыздауға мүмкіндік беретін, қозғалмайтын мультимедиа-кескіндерге арналған пішім.

Компьютерлік графика - 2011 жылы Алматы қаласы «Дәуір» баспасында басылып шыққан кітап. Кітап авторы/құрастырушысы - Б. Н. Нұрмаханов, Д. Д. Әбілдабекова, У. Т. Қарымсақов. Беттер саны - 200.

Әр түрлі мамандықтардағы адамдар компьтерлік графиканы өз саласына сәйкесінше қолданады. Олар – әр түрлі қолданбалы және түрлі ғылыми аймақтардағы ізденушілер, сүйретшілер, құрастырушылар, компьтерлік беттеші (верстка) мамандары дизайнерлер, жарнама өнімдерін жасақтаушылар, Web – беттерін құрушыла, мультимедиа – презентацияларының авторлары, медицина мамандары, мата өнімдері модельерлері, фотографтар, сәулетшілер, теле және бейнемонтаж мамандары және т.б.

Мультимедиа (Multimedia) - компьютерде дыбысты, ақпаратты, тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп көрсету үшін жинақталған компьютерлік технология. Ол ақпаратты кешенді түрде бейнелеуді - мәліметтерді мәтіндік, графикалық, бейне-, аудио- және мультипликациялық түрде шығаруды - жүзеге асырады.

Маман - ұйымның инженерлік-техникалық, экономикалық және басқа да жұмыстарымен айналысатын қызметкері. Маман, әдетте, жоғары немесе арнаулы орта білімді болады. Атап айтқанда, агроном, бухгалтер, геолог, инженер, математик, механик, техник, физиолог, суретші, экономист, энергетик, мұғалім, дәрігер, т.б.

Компьютер экранындағы кескіндер графикалық программалар арқылы құралады және растрлық, векторлық редакторлар арқылы өңделеді. «Компьютерлік грфика және дизайн» курсында иллюстрациялар құру және кескіндерді өңдеуге яғни векторлық және растрлық бағдарламаларға басты назар аударылады.

Оқушылардыңшығармашылық мәселесі жеке тұлға психологиясындағы негізгі мәселелердің бірі болып табылады.

Бағытталған кесінді A B → }} деп A - “бас нүктесінен” бастап екінші B - “соңғы”нүктесіне дейінгі түзу бойындағы нүктелер жиыны.

Психология - адамның жеке бірлік ретіндегі психикасын, өзінің сан−алуан сезім, аффективтік, интеллектуалды, басқа да туа біткен функцияларымен бірге сыртқы ортамен өзара әрекетін зерттейтін ғылым, кей-кезде адам мінез-құлығын зерттеу деп те анықталады.

Оқушылар шығармашылығының байқалуы ұсынылған ойлау тапсырмаларын орындау сипаты арқылы анықталады.

Оқушы - белгілі бір іспен айналысатын адам. Бұл іс сабақ немесе адам қызығатын іс болуы мүмкін. Оқушы бір істі игерумен айналысады. Ол бұл істі жоғарғы деңгейге игергенге дейін оқушы деген атқа ие болады.

Оқушылардың шығармашылық іс – әрекетінің төмендегідей компаненттерін ерекшелеуге болады:

  • Ішкі мотевациясының басымдылық ролі;

  • Мәселені қою мен оны шешуде байқалатын зерттеу және шығармашылық белсенділік;

  • Шешімді болжай білу мүмкіндігі;

  • Жоғары талғамдық өнегелі интеллектулды бағалауды қамтамасыз ететін, идеалды эталондар құру қабілеті.

Ұсынылып отырған элективті курста оқушылардың шығармашылығын дамыту олардың танымдық іс-әрекетін ерекше жолмен ұйымдастыру арқылы жүзеге асырады. Курс бағдарламасы оқушылардың зерттеу және шығармашылық ақуалын оятуға мүмкіндік беретін іс-әрекет түрлерін меңгеруге қажетті жағдайлар құруға негізделеді.

Жағдай - адам әрекетінің , жан-жануарлар тіршілігінің, табиғат пен қоғамдағы өзгерістің, оқиғаның, т.б. айналадағы ортаның ықпалына тәуелділігін білдіретін философиялық ұғым. Табиғаттағы, қоғамдағы белгілі бір өзгерісті тудырушы алғышарт есебінде де қарастырылады.

Бүгінгі таңда Photoshop, Corel Drew программалары компьютерлік дизайн курсын жүзеге асырудағы қуатты программалардың бірі болып табылуда. Бұл курс мазмұны, оқушыларыдың қызығушылығын арттыру және келешектегі кәсіптік мақсаттарын жүзеге асыруға ықпал ету үшін құрастырылған. Бағдарлама осы аталған программаларды меңгеруге қажетті материалдар мазмұнынан тұрады. Курс аптасына 10-11 сыныптарда 1 сағаттан барлығы 68 сағатқа есептелген. Сонымен қатар курсты толығымен 10 сыныпта немесе 11 сыныпта 68 сағаттан жүргізілуге болады.

Элективті курс бағджарламасын қүруда төмендегідей мақсаттар қойылады:



  • Оқушылардың санасында әлемнің ақпараттық бейнесін қалыптастыру;

    Мазмұн (Оглавление; table of Contents) - 1) мәтіндік құжаттың құрылымдық элементі. Беттердің нөмірі көрсетілген тақырыптардың тізімінен тұрады; 2) объектілердің атауы мен адресінен тұратын кесте.

    Мақсат - белгілі бір межеге қол жеткізуге бағытталған әрекеттің ой-санадағы көрінісі. Мақсат ойлау нәтижесінде болашақты алдын ала болжау арқылы туатын мұрат, ішкі қозғаушы күшті білдіреді. Мақсатқа жету үшін әр түрлі іс-әрекеттер мен қимылдар жасалады.

    Ақпарат (лат. informatio - түсіндіру, мазмұндау) ұғымы күнделікті өмірден бастап техникалық салада пайдаланылатын көп мағыналы ұғым. Жалпы алғанда бұл ұғым шектеу, байланыс, бақылау, форма, инструкция, білiм, мағына, құрылым, бейнелеу, сезіну тағы басқа ұғымдармен тығыз байланысты.



  • Іс-әрекет құралы ретінде компьютерді пайдалану мүмкіндіктері;

    Құрал (Инструмент; лат. instrumentum - құрал, қару) - 1)адам еңбегінің құралы немесе өнеркөсіптік кәсіпорын жағдайындағы жұмысқа арналған машинаның атқарушы механизмі.



  • Компьютерлік интуицияны қалыптастыру;

Операциялық ойлау стилін қалыптастыру: Ол төмендегідей іскерліктердің болуымен негізделеді:

  • Есепті формалдау;

  • Одан логикалық өзіндік бөлімін ерекшелеу, бұл бөліктердің өзара байланысын анықтау;

    Логика (гр. λογική - «талдауға құрылған», λόγος - «сөз», «сөйлем», «ойлау», «ақыл») - ойлау, оның формалары мен заңдылықтары туралы ғылым. Логика дәлелдеу мен теріске шығарудың белгілі бір әдіс-тәсілдері қаралатын ғылым теориялар жиынтығын құрайды.



  • Техналогиялармен орындауға қажетті шішімді жобалау;

  • Нәтижені нақтылау;

  • Компьютер қамтамасыз ететін қазіргі техналогияларды пайдалану арқылы оқушылардың белсенді шығармашылығын конструкторлық және зерттеу дағдыларын қалыптастыру;

  • 10-11 сынып оқушыларына осы бағдарламалар құралдараны мысалға ала отырып, растрлық және векторлық графика туралы түсініктерін қалыптастыру және аталған программаларды жеке мақсаттарын жүзеге асыруда, болашақ кәсіби қызматтерінде еркін пайдаланатындай дәрежеде меңгереді.

Курс міндеттері:

  • Кескіндерді сақтау және тұрғызу принцептерін тереңірек түсінік қалыптастыру;

  • Графикалық файылдардық форматтарын меңгеру және оларды әр графикалық программаларда қолдануда пайдалану;

    Формат (фр. format - формаға келтіру) полиграфияда дайын басылымның мөлшері (мысалы 170 • 260 мм) немесе баспа қағазының мөлшері (60x90 см); полиграфияда теру форматы терілген жолдың ұзындығы мен биіктігі; басу қағазының форматы - қағаз рулонының ені немесе парақ қағаздың ені мен ұзындығы.



  • Компьютерлік графика негізін әр түрлі графикалық программаларда қолдануды қарастыру;

  • Графикалық программалар құралдарын пайдаланып оқушыларды өздерінің жеке кескін жұмыстарын құру және редактерлеуге үйрету;

  • Әртүрлі программалар арасында графикалық деректер алмасуға үйрету.

Информатика

  1   2

  • КОМПЬЮТЕРЛІК ГРАФИКА ЖӘНЕ ДИЗАЙН

  • жүктеу 66.81 Kb.