Главная страница
Контакты

    Басты бет


«Компьютерлік графика» ПӘнін оқыту-әдістемелік кешен

жүктеу 182.64 Kb.



жүктеу 182.64 Kb.
бет1/2
Дата16.09.2017
өлшемі182.64 Kb.

«Компьютерлік графика» ПӘнін оқыту-әдістемелік кешен


  1   2



Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі

Семей қаласы ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ



3 деңгейдегі СМК құжаты

ПОӘК


ПОӘК

042.14.2.07.1.20.01/02-2013



ПОӘК

Оқытушыға арналған

«Компьютерлік графика» пәні бойынша оқу жұмыс бағдарламасы


03.09.2013ж

№1 басылым




«Компьютерлік графика»

ПӘНІН ОҚЫТУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН
5В060200 - «Информатика» мамандығына арналған
ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ

Семей


2014
АЛҒЫ СӨЗ
1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ

Құрастырған:_________ Семей қаласы Шәкәрім атындағы Мемлекеттік университеті, Информатика және ақпараттық технологиялар кафедрасының аға оқытушысы Рысжанова А.С.

Маман - ұйымның инженерлік-техникалық, экономикалық және басқа да жұмыстарымен айналысатын қызметкері. Маман, әдетте, жоғары немесе арнаулы орта білімді болады. Атап айтқанда, агроном, бухгалтер, геолог, инженер, математик, механик, техник, физиолог, суретші, экономист, энергетик, мұғалім, дәрігер, т.б.
Мемлекет - белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.
Ақпарат технологиясы Ақпарат технологиясы (ағылш. information technology, қысқ. IT) - объектінің, процестің немесе құбылыстың күйі туралы жаңа ақпарат алу үшін мәліметтерді жинау, өңдеу, жеткізу тәсілдері мен құралдарының жиынтығын пайдаланатын процесс.


2. ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1. Информатика және ақпараттық технологиялар кафедрасының отырысында талқыланды

Хаттама № «___»__________ 2014ж.

Кафедра меңгерушісі _________________ Берикханова Г.Е.


2.2. Физика-математика факультетінің әдістемелік Кеңесінің отырысында талқыланды
Хаттама № «___»__________ 2014ж.
Әдістеме - педагогика ғылымының жеке пәндерден берілетін білім көлемі мен мазмұнын негіздеп, оны оқытудың тиімді әдістерін зерттейтін бір саласы. Тұтасынан алғандағы жас ұрпақты тәрбиелеу мен оқыту процесінің заңдылықтарын дидактика зерттейді.

Әдістемелік кеңестің төрағасы __________ Батырова Қ.А.


3. БЕКІТІЛДІ

Университеттің оқыту-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданып, баспаға ұсынылды

Хаттама № «___»__________ 2014ж.

Оқыту әдістемелік кеңесінің төрағасы _____________ Г.К.Искакова

БІРІНШІІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ

МАЗМҰНЫ



  1. Қолданылу облысы




  1. Нормативті сілтемелер




  1. Жалпы жағдайлар




  1. Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасының мазмұны




  1. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары




  1. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта




  1. Оқу-әдістемелік әдебиеттердің жабдықталу картасы




  1. Әдебиеттер





1. ҚОЛДАНЫЛУ ОБЛЫСЫ

«Компьютерлік графика» пәні бойынша Оқыту-әдістемелік кешен 5В060200 – «Информатика» мамандығының студенттеріне арналған. Кешен студенттерді пәннің мазмұнымен, пәннің көкейкестілігі мен қажеттілігімен, курс саясатымен, оқу барысында үйренетін машықтармен таныстырады. Оқыту-әдістемелік кешен пәнді оқыту үшін негізгі бағдар болып табылады.



  1. НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР

Бұл «Компьютерлік графика» пәні бойынша Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы оқыту процесін келесі құжаттарда келтірілген талаптар мен ұсыныстарға сәйкес жүргізу үшін құрастырылған және реттейді:

    • 5В011100 – «Информатика» мамандығына ҚР МЖМБС 3.08.317-2006. Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігінің 2005 ж.
      Сілтеме (Ссылка; the reference, link) - 1) қандай да бір объектіге арналған нұсқағыш; 2) тілдің сипатталган элементін белгілеуге пайдаланылатын тілдік құрылма; 3) хабарланған объектіні ұқсастыру.
      Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі - Қазақстан Республикасының Үкіметі құрамына енетін орталық атқарушы органы.
      23 желтоқсанындағы №779 бұйрығымен бекітілген және іске қосылғын.

    • СТУ 042 – РГКП – СГУ – 4-2013 Университет стандарты «Пәннің оқыту әдістемелік комплексін дайындауға жалпы талаптар»;

    • ДП-042-1.01–2013 Құжатталған процедура «Пәннің оқыту әдістемелік комплексінің құрылымы мен мазмұны»



  1. ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР

3. 1.
Жағдай - адам әрекетінің , жан-жануарлар тіршілігінің, табиғат пен қоғамдағы өзгерістің, оқиғаның, т.б. айналадағы ортаның ықпалына тәуелділігін білдіретін философиялық ұғым. Табиғаттағы, қоғамдағы белгілі бір өзгерісті тудырушы алғышарт есебінде де қарастырылады.
Құрылым (лат. structura - түзіліс, орналасу, тәртіп) - объектінің тұтастығын, тепе-теңдігі мен негізгі қасиеттерінің сақталуын қамтамасыз ететін байланыстар мен қатынастар жиынтығы. Құрылым жүйе және элемент ұғымдарымен тығыз байланысты.
Пәннің қысқаша мазмұны

Бұл ПОӘК 5В060200– Информатика мамандығы студенттерінің «Компьютерлік графика» пәнін оқуға арналған.



«Компьютерлік графика» курсы растрлық графика және векторлық графика құралдарымен жұмыс істеуді дағдыландырады.
Бағытталған кесінді A B → }} деп A - “бас нүктесінен” бастап екінші B - “соңғы”нүктесіне дейінгі түзу бойындағы нүктелер жиыны.
Сызбаны түзету командалары. Объектілерді таңдау. Объектілерді өшіру және қалпына келтіру. Объектілердің орнын ауыстыру. Объектілерді бұру. Объектілерді массив арқылы көбейту. Объектілерді айналық бейнеленуі. Ұқсас объектілер құру теориялық негіздерін игерумен болашақ мамандық саласында нақты қазіргі программалық жабдықтарды кеңінен қолдана білуді үйретеді.


Пәнді оқып үйрену нәтижесінде әр студент компьютерлік графиканы кеңінен пайдаланатын программалармен жабдықталған дербес компьютерде жұмыс істеуге машықтануы тиіс.
Жабдық - бір нәрсеге керек механизмдер, тетіктер, әр түрлі құралғылар жинағы.
Компьютерлік графика - 2011 жылы Алматы қаласы «Дәуір» баспасында басылып шыққан кітап. Кітап авторы/құрастырушысы - Б. Н. Нұрмаханов, Д. Д. Әбілдабекова, У. Т. Қарымсақов. Беттер саны - 200.


3.2. Пәннің мақсаты

Компьютерлік графика растрлық графика және векторлық графика құралдарымен жұмыс істеуді дағдыландырады. Сызбаны түзету командалары. Объектілерді таңдау. Объектілерді өшіру және қалпына келтіру. Объектілердің орнын ауыстыру. Объектілерді бұру. Объектілерді массив арқылы көбейту. Объектілерді айналық бейнеленуі. Ұқсас объектілер құру теориялық негіздерін игерумен болашақ мамандық саласында нақты қазіргі программалық жабдықтарды кеңінен қолдана білуді үйретеді.



3.3. Пән міндеті:

  • Компьютерлік графика түсінігі, тарихы және түрлері туралы жалпы білімін қалыптастыру;

  • Қазіргі қолданыста жүрген компьютерлік графика бағдарламалары, компьютерлік графика құрудың негізгі принциптері мен технологияларын игеру;
    Қағида немесе принцип (лат. principim – принцип; негіз, алғы бастама) - белгілі білім жүйесінің түп-негізі, алғы бастамасы, абстрактылы түрдегі ең қысқа жалпылама мазмұны. Ғылыми танымда идея, теория, әдіс сияқты таным түрлерімен өзара байланыста тұжырымдалады.


  • компьютерлік графика бағдарламалармен жұмыс істеудің жалпы ғылыми және жалпы мәдениеттілік дағдыларын дамыту;
    Мәдениеттілік – адамның тұлғалық асыл қасиеттерінің көрінісі. Дәстүрлі әдеп жүйесіндегі әдептілік, имандылық, ізеттілік ұғымдарымен үндес. Адамның ұлттық мәдениет пен дәстүрлі құндылықтарды құрметтеуі және оны әрі қарай дамытуы - мәдениеттіліктің белгісі.


  • компьютерлік графика бағдарламалардың ерекшеліктері мен мүмкіндіктерін ажырата алуын үйрету;

  • CorelDraw графикалық редакторы және Adobe Photoshop графикалық бағдарламасымен жұмыс істей алу, оның мүмкіндіктерін пайдалана алу және осы біліммен басқа да салаларда қолдана білу.

3.4. Пәнді оқып, аяқтаған студенттердің

Білуі керек:

  • компьютерлік графиканы кеңінен пайдаланатын программалармен жұмыс істей білуі;

  • растрлық графика және векторлық графика құралдарымен жұмыс істеу дағдыларына ие болуы;

  • CorelDraw графикалық редакторы және Adobe Photoshop графикалық редакторын игеруі;

  • Графикалық бағдарламалармен жұмыс істей білуі;

  • Графикалық редакторлардың форматтары, олардың ерекшеліктері мен кемшіліктері түсінуі;

  • практикалық және қолданбалы бағдарламаларды еркін қолдану дағдыларының болуы;

  • болашақ мамандардың шығармашылық ізденістерін қалыптастыру;

  • студенттерді оқулық және ғылыми әдебиетпен өздік жұмыс жасауға үйрету.
    Әдебиет (араб.: асыл сөз‎) - сөз өнері, әлеуметтік мәні бар шығармалар жиынтығы.


3.5. Пән пререквизиттары:

Пәнді меңгеру үшін студент «Программалау1», «Информатика» пәндерінің білімдерін меңгерген болу керек.



3.6. Пән постреквизиттары:

Білім берудегі мультимедиа, WEB дизайн, HTML технологиясы, Іскерлік құжаттарды дайындау және өңдеу және педпгогикалық практика мен орта мектептегі профильдік курстарда.

Мультимедиа (Multimedia) - компьютерде дыбысты, ақпаратты, тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп көрсету үшін жинақталған компьютерлік технология. Ол ақпаратты кешенді түрде бейнелеуді - мәліметтерді мәтіндік, графикалық, бейне-, аудио- және мультипликациялық түрде шығаруды - жүзеге асырады.

Кесте 1. Оқу жоспарынан ақпарат


Курс

Семестр

Кредит

Дәріс

Практика-лық сабақ

ОСӨЖ

СӨЖ

Барлығы

Бақылау түрі

(семестр)


3

5

3

15

30

22,5

67,5

135


Емтихан

(1)



5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
5.
Блок тақырыбы (Заголовок блока; block header) - блоктың басында орналасып, ол жайлы мәліметтер беретін және операциялық жүйеде қолданылатын арнайы жазба. Мысалы, блок тақырыбында оған кіретін логикалық жазбалар саны көрсетілуі мүмкін.
1 Студенттің оқытушы басқаруымен орындайтын өздік жұмыстарының тақырыптары:


СӨОЖ№ 1 ТАПСЫРМА №1

Төмендегі тақырыптар бойынша реферат жазу, қорғау. Нұсқа номері есеп кітапшасындағы соңғы цифр бойынша анықталады.


Бірінші тапсырма бойынша теориялық материалдар қарастырылады, сондықтан қолданылатын әдебиетермен танысу талап етіледі.




Тақырыптар

0


Компьютерлік графикаға кіріспе

КГ графиканың негізгі қызметі, анықтамасы. КГ қолдану сфералары. КГ қолданудың классификациясы. КГ қысқаша тарихы.



1

Векторлық графика

Векторлық графика ұғымы. Сызық векторлық графиканың элементарлы объектісі ретінде. Объектілер және олардың атрибуттары. Векторлық графиканың математикалық негіздері. Векторлық графиканың жетістігі мен кемшіліктері. Безье қисықтары.



2

Растрлық графика

Пиксельдер. Түпнұсқа, эхкран бейнесінің, баспа кескінінің мүмкіндіктері және линиатура түсінігі. Динамикалық диапазон. Кескін параметрі және файл өлшемі арасындағы байланыс. Растрлау әдістері. Растрлық кескіндерді масштабтау. Жиілік модуляциялы растрлау. Стохастикалық растрлау.



3

Графиктік мәліметтерді беру

Бейнелерді сақтауға арналған файлдардың форматтары. Растрлық бейнелер файлдары. Векторлық бейнелер файлдары. Бейнелерді сақтауға арналған универсалды форматтарды пайдалану.



4

Түсті сипаттау

Түстер түсінігі. Реңдерді қалыптастырудың физикалық принциптері. Түстік кеңістік. Колометриялық жүйе. Компьютерлік графикадағы аддитивті және субтрактивті түстер. HSB, HSL, RGB, CMYK түстер жүйелері. Индекстелген түстер. Түстерді басқару жүйелері. Түсті басқару жүйелерінің түрлері.



5

Екі өлшемді графиканың программалық құралдары

Растрлық бейнелер жасаудың программалық құралдары. Векторлық бейнелер жасаудың программалық құралдары. Трассировкалаушы программалар (векторизаторлар). КГ-ның Adobeжәне Corelкомпанияларының программалар.



6

Фрактальді және үшөлшемді графика түсініктері.

Үш өлшемді графиканың математикалық және алгоритмдік негіздері. Шынайы физикалық дененің қозғалмалы бейнесін жасау этаптары және оларды жүзеге асырудағы қолданылатын әдістер.



7

Үшөлшемді графиканы өңдеудің программалық құралдары.

Дербес компьютерде үшөлшемді графиканы жасау және өңдеу программалық құралдары. Компьютерлік анимация және видео жасаумен өңдеудің кәсіби программалық құралдары. Компьютерлік анимация файлдары форматтары. Тіркеу құрылғысы форматтары.



8

Компьютерлік графиканың ақпараттық жабдықтары.

Растрлық бейнелерді енгізу құрылғылары. Дисплей, плоттер, принтер, сканер, цифрлық фотоаппараттар және бейнекамералар және т.б. Видеожүйелер: режимдер мен сипаттамалары. Форматтары. Электронды – сәулелік трубалар. IBM PC дисплейлік ішкі құрылғылары.



9

Растрлық алгоритмдер.

Кесінділерді векторлық формадан растрлыққа түрлендіру. Қарапайым қаламды алгоритм. Түзу кесінділері үшін Брезенхем алгоритмі. Кесінділерді туралау. Тұрақты жарық түзулері. әріптердің растрлық мазмұны. Литерлерді пропорциональды орналастыру және төменгі түсіндірме элементтер. Литерлерді туралау. Дөңгелектердің растрлық мазмұны. Сегізжақты симметрия. Брезенхем алгоритмі.





СӨОЖ№ 2 ТАПСЫРМА №2

Екінші тапсырма Corel Draw графиктік редакторында бейнелік композициялар жасау. Нұсқа номері есеп кітапшасындағы соңғы цифр бойынша анықталады.


Нұсқа №1

Детальдың қарапайымдалған сызбасын жаса. Сызбаны жоғары дәлдікпен орналастыру үшін Сетка мен Направляющие линии орнат. Сызбаны жасауда сызықтың әртүрлі типтері мен жуандықтарын бер. Объектіге айна тәрізді шағылдыру түріндегі түрлендіру тәсілін қолдан.Сызбаға өлшемдік сызықтар қойып шық.


Нұсқа №2

Авиатасымалдаумен айналысатын кәсіпорынның жарнамалық хабарландыруын жаса. Иллюстрациялар жасауда Corel Draw символдар кітапханасынан дайын символдарды пайдалануға болады.

Дәлдік (Точность; precision) - жылжымалы нүктелі санның машинальгқ түрінің разрядтылық сипаттамасы; Дәлдік (Точность) - процестің, бұйымның және заттың қарастырылған параметрлерінің ақиқат мендерінің олардың теориялық номиналдық мәндеріне жақындық дәрежесі.
Жарнама, реклама (франц. reclame, лат. reclamo - жар саламын) - тауарлардың, қызмет көрсетудің тұтынушылық қасиеті туралы ақпарат беру және оған деген сұранысты көбейту мақсатында таратылатын хабарлама; белгілі бір адамдар, ұйымдар, әдебиет пен өнер шығармалары туралы хабар таратып, оларды әйгілеу.
Символ (грекше symbolon - танымдық белгі, таңба, рәміз, пернелеу) лингвистика, логика, математика ғылымдарында таңба ұғымын береді; өнерде, философияда нәрсенің, құбылыстың қасиетін, сыр-сипатын бейнелеп, астарлап білдіретін әмбебап эстетикалық категория.
Кітапхана Кітапхана - мәдени-ағартушылық мекеме. Кітапхана баспасөз шығармаларын жинау, сақтау, насихаттаумен, оқырмандарға баспасөз шығармаларын берумен, мәдени-ағарту және ғылыми-көпшілік жұмыстарын ұйымдастырумен шұғылданады.

  1   2

  • АЛҒЫ СӨЗ 1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ Құрастырған:_________ Семей қаласы Шәкәрім атындағы Мемлекеттік
  • НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР
  • Білім және Ғылым министрлігінің
  • 3.4. Пәнді оқып, аяқтаған студенттердің
  • 3.5. Пән пререквизиттары
  • 5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
  • Компьютерлік графикаға кіріспе
  • Графиктік мәліметтерді беру
  • Екі өлшемді графиканың программалық құралдары
  • Фрактальді және үшөлшемді графика түсініктері.
  • Үшөлшемді графиканы өңдеудің программалық құралдары.
  • Компьютерлік графиканың ақпараттық жабдықтары.
  • СӨОЖ№ 2 ТАПСЫРМА №2
  • Нұсқа №2

  • жүктеу 182.64 Kb.