Главная страница
Контакты

    Басты бет


Компьютер ойындарының адамға тигізетін әсері

жүктеу 108.41 Kb.



жүктеу 108.41 Kb.
бет1/2
Дата16.09.2017
өлшемі108.41 Kb.

Компьютер ойындарының адамға тигізетін әсері


  1   2

Компьютер ойындарының адамға тигізетін әсері

Зерттеу сүрағы: Неліктен және қалай компьютер ойындары адамға әсерін тигізіп жатыр?

Компьютер Компьютер (ағылш. computer - «есептегіш»), ЭЕМ (электрондық есептеуіш машина) - есептеулерді жүргізуге, және ақпаратты алдын ала белгіленген алгоритм бойынша қабылдау, қайта өңдеу, сақтау және нәтиже шығару үшін арналған машина.



Мақсаты: Компьютер мен зорлықтың адамға тигізіп жатқан әсерлеріне екі жақта қарастырып, жауап іздеу.

Кіріспе

Қазіргі таңда технология даму үрдісіне қатысты, оған керекті әр түрлі мультемедиалық бағдарламалар түрі де жетіліп жатыр. Бұрынғы болған бағдарламалар тізбегімен қазіргі уақыттағыларды салыстыруға келмейді. Әр жыл сайын компьютер қолданушылардың қанағаттандыратын бағдарламалар шығып жатыр. Олардың бірі- компьютер ойындары. Осы бір бағдарлама тізбегінің бір бөлігі әр мемлекетте дамыған.

Мемлекет - белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.

Әрбір компьютер қолданушысы кем дегенде жадында бір ойын сақтап жүреді. Әрине, оған адамдар өзінің түймедей уақыттарын бөледі. Компьютер ойынын шығаратын компания және индустриялар адам қызығушылықтарын жаулап алатындай көптеген бірнеше жанрға бөлінетін ойын түрлері өмірге әкеліп жатыр. Осы виртуалды әлемде адам қолынан келгенін барлығын жасай алады. Аспанға секіру, адам өлтіру, жою, ұшу және тағы да басқа адам виртуалды әлемде қолданысқа ие бола алады. Осылар әрине адамға қызықты болып келеді. Олар қанша жақтанда қызықты және кереттік деңгейде болатын болса да, компьютер ойындарының адамға жаман жағынан әсер ететін заттар жетік жатыр.

Әсер - адамға не өзге жанды-жансыз дүниеге сырттағы құбылыстан, іс-әрекеттен болатын ықпал.

Бірақ та бұндай жағдайларды адамзат өмір аясында ескере бермейді.Сонымен қоса компьютер ойындары адамды зорлық жолына да әкеледі. Адамзат кейде өз-өзін басқар алмау мүмкін, яғни компьютер ойындарына берілгені соншалық өз-өзінің не істеп не қойғанын білмей қалады. Әрине, бұл зорлық тамырының бір жанамасы болып табылады. Компьютер ойындары адамға тек қана жаман жағынан емес, жақсы жағынан әсер етеді. Мысал келтіретін болсақ, уақытты өткізу және айналаға қызығушылық таныту. Білуімізше, технология даму үрдісінде, әр түрлі компьютер ойындары шығып жатыр. Осылар жасөспірімдер мен үлкен жастағы адамдарды қызықтырады. Егер, жасөспірім қызықты ойындарды ойнайтын болса, онда ол сол ойынның ішіндегі әлемге қызығушылық танытады. Тағы бір мысал келтіретін болсақ, жас балдарға бастапқы білім көзін үйретеді. Қазіргі кезде ондай ойындар жетік жатыр. Олар бүлдіршіннің білімін жоғарлатады. Мысалы, әліппенің бастапқы курстарын, музыка, шетелдік тілдер, санау және тағы да басқа заттарға үйретеді. Бұндай ойындарға адамзат қатысынан сұраныс көп. Онымен қоса, технология саласынан бүлдіршін жас балдарға арналған әр түрлі гаджеттерде шығып жатыр. Олар осы жоғарыда айтылып кеткен білім беретін ойын түрлеріне негізделген. Компьютер ойынының денсаулыққа көмегі де мәз емес. Мысалы, бұлшық еттерінің қатаюы, реакция қызметінің жоғарлауы, көз көрімінің аймағыны ұлғаюуы және операторлық қызметтерінің жоғарға деңгейге түсуі және тағы да басқа жасы әсерлері бар деп айтуға болады.

Бұлшық ет Бұлшық ет - адамда, омыртқалы жануарларда және көптеген омыртқасыздарда денені қозғалысқа келтіретін мүше. Оның негізін бұлшық ет талшықтары құрайды. Бұлшық ет құрамы 75%-і су, 25%-і ақуыз, май, көмірсу және минералды тұздардан тұрады.

Ендігі кезекте осы жағдайларды нейтралды қарайтын болсақ, алға басып келе жатқан компьютер ойындарының теріс және оң жақтары жеткілікті. Қазіргі кезде ойын ішінен шыға алмай жүрген және шын өмір мен виртуалды өмірді шатастырып жүрген адамдар саны баршылық болып табылады. Соған қатысты компьютер ойынының ащы дәмін татпаған адамдар да кездеседі.Бұл жерде негізгі мәселе компьютер ойындарында емес,адамның өзінен болып табылады. Осы зерттеу эссенің барысында компьютер ойындарының адамға тигізетін оң және теріс әсерлері туралы зерттеленеді. Бірақ та, мен өз басым технологияның бір бөлігінің уақыт өткізуші бағдарламаларының кері әсері көп деп ойлаймын. Себебі, осынынң әсерінен әр түрлі актуалды проблемалар көбейіп жатыр жәнеде бұл проблемалардың салдары болашақта күшеймек.

Негізгі бөлім

Компьютер ойындарының адамға тигізетін әсерін алдымен теріс жағынан қарастыруға шештім. Ең бірінші теріс әсері: жасөспірімдер мен жасы үлкен адамдарды зорлыққа итермелейді. Қоршаған ортаны даттаушы ойындар жасөспірім бойында өз-өзін ұста алмаушылық туғызады және адамға деген сезім-ойын жоғалтады, яғни адамға, сонымен қоса қоршаған ортаға деген қарым катынасты өзгертеді. Критиктер де ондай ойдан бас тартуға мәзір емес екен. Олардың ойынша жоғарыда көрсетілген ойындар адам бойындағы қасиеттерді зорлық-зомбылыққа тәрбиелейді екен. Ендігі кезекте статистикаға көз жүгіртіп кетсек, АҚШ мемлекетінде зорлық-зомбылықты ойын түрлерінің саны азаюына байланысты, қылмыс саны күрт азайғанын байқауға болады. Жасөспірімдер қолынан туындаған өліммен байланысты қылмыс саны 1995 және 2008 жылдар аралығында 71,9% түсіп кетті. Ал зорлыққа қатысты қылмыс сандары 49,3% төмендеп кетті. Осы жылдар аралығында видео ойын сату саны төрт есе азайып кетті1;2. 2004 жылы АҚШ-тың құпиялы мекемесі зерттеу жұмысын жүргізгенде, қылмыскерлердыі сегізден бір бөлігі зорлық-зомбылықты қасиетімен көрінетін ойындарына қатысы бар екенін айқындады. Олардың айтуынша қылмыскерлердің қылмысқа барудың бірден бір себебі осындай ойындар түріне еліктеу болып табылады деп жазған3. Тағы да бір салдарын қарастыратын болсақ, суық қанды бейнені көрсететін ойын түрлері жасөспірім ұл балаларды илектетеді екен, яғни ойын барысында істеген және көрген іс-әрекеттерін шынайы өмірде көрсетеді.

Бала - әке-шешенің перзенті, ұрпағы. Жыныс ерекшелігіне қарай ұл, қыз, жас шамасына қарай: нәресте, сәби, бөбек, балдырған, жеткіншек, жасөспірім болып жіктеледі. Ұл-қыздың жарық дүниеге келген сәтінен бастап кәмелетке толғанға дейінгі кезеңі Бала ұғымына сияды.

Мысалы, өз қатарындағы балаларды зорлықпен ұрып соғу және атаманы болу4. Статистикаға бағынсақ, ұл балалар қатал және суық қанды мінезділікті осындай ойын түрлерінен қамтиды екен. 2007 жылғы зерттеу жұмысының қорытындысында 45% ұл балалар ойын ойнағаннан кейін “бұл ойын түрі маған өз жаман мінезімді сыртқа шығаруға көмегін тигізеді”деген қорытындысследование 2007 года сообщил, что мальчиков играли в вид келсе, ал қалған 62%-ы “бұл маған демалуға септігін игізеді” деген қорытындыға келген екен5. Әрине, ең үлкен қылмыс түрі: адам өміріне қол сұғушылық. Соған қатысты статистика келтіріп кететін болсақ, АҚШ мемлекетінде 2005 жылы жасөспірімдер 2279 жанды жоятын болса және бұл жағдай 27,9 млн адам басынан шағып тұрса, ал Жапония мемлекетінде 2005 жылы 3,1 млн болған екен.

Жағдай - адам әрекетінің , жан-жануарлар тіршілігінің, табиғат пен қоғамдағы өзгерістің, оқиғаның, т.б. айналадағы ортаның ықпалына тәуелділігін білдіретін философиялық ұғым. Табиғаттағы, қоғамдағы белгілі бір өзгерісті тудырушы алғышарт есебінде де қарастырылады.

Егер бұл статистикаға қарайтын болсақ, бұл жағдай адам санына емес, сырттан келген әсерлерге байланысты. Ал жоғарыда көрсетіліп кеткендей, жасөспірімдердің қылмысқа қол соғуы компьютер ойындары болып келеді екеніне көз жеткізе аламыз6;7. Жоғарыда айтылып кеткендей, видео ойындардың тигізетін әсерінің бірі-зорлық. Әрине, бұл адамға физикалық жағдайдан емес, моральды және психикалық жағдайға да әсер етеді. Ендігі кезекте шын өмірден болған оқиғаны алатын болсақ, Мәкеу қаласының жаныдағы Королев атты селода 12 жастағы жасөспірім өзінің туған әкесін өлімге қиған.

Психика (гр. psychikos - ішкі сезім, көңіл-күй) жинақтайтын рухани бірлестігі. Психика биологиялық эволюцияның жемісі және жалғасы. Психика сыртқы құбылыстар мен заттардың көрінісін белсенді және озық түрде бейнелейді.

Физика (көне грекше: φύσις - табиғат) - зат әлемді және оның қозғалысын зерттейтін ғылым. Бұл жөнінде физика күш, энергия, масса, оқтама т.б. сияқты тұжырымдамалармен шұғылданады.

Қала Қала, шаһар - тұрғындары өнеркәсіп, сауда, қызмет көрсету орындарында және ғылыми, мәдени, басқару мекемелерінде жұмыс жасайтын, халқы тығыз орналасқан ірі елді мекен. Әдетте қала Тұрғындар районы, Өнеркәсіп районы, Сауда районы, кейбірінде Әкімшілік басқару районы секілді негізгі райондарға бөлінеді.

Баланың анасының айтуы бойынша, әкесі компьютер тоғын пышақпен кесіп тастаған болатын. Соның салдарынан бала осындай іс-әрекетке көшті. Бұл оқиғаның себебіне өз көзқарасымды айтып кететін болсам, халықты дүр сілкіндірген оқиғаға компьютер ойындарының тәрбиесі кінәлі. Жоғарыда келтірілген аргументтердің басты мәселесі жасөспірім арасында болып тұр. Жанадан ми санасы өсіп келе жатқан жас балаға бұл іс-әрекеттер жаман жағынан әсер етеді. Салдарынан әр түрлі адам өміріне қауіп тудыратын проблемалар туындайды. Оған қатысты бұл мәселе бүкіл мемлекеттерде кездеседі, сондықтан да бұл мәселе глобальды проблема болып табылады.

Ендігі кезекте видео ойындардың денсаулыққа тигізетін әсерін қарастырайық. Оның ең бастысы
  1   2

  • Негізгі бөлім

  • жүктеу 108.41 Kb.