Главная страница
Контакты

    Басты бет


«Компьютер архитектурасы»

жүктеу 76.57 Kb.



жүктеу 76.57 Kb.
Дата13.04.2017
өлшемі76.57 Kb.

«Компьютер архитектурасы»





Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі

Семей қаласы ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ



3 деңгейдегі СМК құжаты

ПОӘК


ПОӘК

042.14.2.07.1.20.01/02-2013



ПОӘК

Оқытушыға арналған

«Компьютер архитектурасы» пәні бойынша оқу жұмыс бағдарламасы


03.09.2013ж

№1 басылым




«Компьютер архитектурасы»

ПӘНІН ОҚЫТУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН

5В011100 - «Информатика» мамандығына арналған



ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ

Семей


2013
АЛҒЫ СӨЗ
1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ

Құрастырған:_________ Семей қаласы Шәкәрім атындағы Мемлекеттік университеті, Информатика кафедрасының аға оқытушысы Рысжанова А.С.

Маман - ұйымның инженерлік-техникалық, экономикалық және басқа да жұмыстарымен айналысатын қызметкері. Маман, әдетте, жоғары немесе арнаулы орта білімді болады. Атап айтқанда, агроном, бухгалтер, геолог, инженер, математик, механик, техник, физиолог, суретші, экономист, энергетик, мұғалім, дәрігер, т.б.
Мемлекет - белгілі бір аумаққа иелік етіп, сол жердегі халықтың еркін дамуына мүмкіндік беретін, қоғам табиғатынан туындайтын ортақ істерді атқаруға қажетті басқарудың жоғарғы дәрежеде ұйымдасқан жүйесі, саяси билік ұйымы.

«___»__________ 2013ж.
2. ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1. Информатика кафедрасының отырысында талқыланды

Хаттама № 1 «11» қыркүйек 2013 ж.
Кафедра меңгерушісі _________________ Абишова А.А.
2.2. Физика-математика факультетінің әдістемелік Кеңесінің отырысында талқыланды
Хаттама №1 «12» қыркүйек 2013 ж.

Әдістеме - педагогика ғылымының жеке пәндерден берілетін білім көлемі мен мазмұнын негіздеп, оны оқытудың тиімді әдістерін зерттейтін бір саласы. Тұтасынан алғандағы жас ұрпақты тәрбиелеу мен оқыту процесінің заңдылықтарын дидактика зерттейді.

Әдістемелік кеңестің төрағасы __________ Батырова Қ.А.
3. БЕКІТІЛДІ

Университеттің оқыту-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданып, баспаға ұсынылды

Хаттама №1 «18» қыркүйек 2013 ж.
Оқыту әдістемелік кеңесінің төрағасы _____________ Г.К.Искакова

БІРІНШІІ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ

МАЗМҰНЫ


  1. Қолданылу облысы




  1. Нормативті сілтемелер




  1. Жалпы жағдайлар




  1. Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасының мазмұны




  1. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары




  1. Әдебиеттер





1. ҚОЛДАНЫЛУ ОБЛЫСЫ

«Компьютер архитектурасы» пәні бойынша Оқыту-әдістемелік кешен 5В011100 – «Информатика» мамандығының студенттеріне арналған. Кешен студенттерді пәннің мазмұнымен, пәннің көкейкестілігі мен қажеттілігімен, курс саясатымен, оқу барысында үйренетін машықтармен таныстырады. Оқыту-әдістемелік кешен пәнді оқыту үшін негізгі бағдар болып табылады.




  1. НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР

Бұл «Компьютер архитектурасы» пәні бойынша Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы оқыту процесін келесі құжаттарда келтірілген талаптар мен ұсыныстарға сәйкес жүргізу үшін құрастырылған және реттейді:

    • 5В011100 – «Информатика» мамандығына ҚР МЖМБС 3.08.317-2006. Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігінің 2005 ж.
      Сілтеме (Ссылка; the reference, link) - 1) қандай да бір объектіге арналған нұсқағыш; 2) тілдің сипатталган элементін белгілеуге пайдаланылатын тілдік құрылма; 3) хабарланған объектіні ұқсастыру.
      Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі - Қазақстан Республикасының Үкіметі құрамына енетін орталық атқарушы органы.
      23 желтоқсанындағы №779 бұйрығымен бекітілген және іске қосылғын.

    • СТУ 042 – РГКП – СГУ – 4-2013 Университет стандарты «Пәннің оқыту әдістемелік комплексін дайындауға жалпы талаптар»;

    • ДП-042-1.01–2013 Құжатталған процедура «Пәннің оқыту әдістемелік комплексінің құрылымы мен мазмұны»




  1. ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙЛАР

3. 1.
Жағдай - адам әрекетінің , жан-жануарлар тіршілігінің, табиғат пен қоғамдағы өзгерістің, оқиғаның, т.б. айналадағы ортаның ықпалына тәуелділігін білдіретін философиялық ұғым. Табиғаттағы, қоғамдағы белгілі бір өзгерісті тудырушы алғышарт есебінде де қарастырылады.
Пәннің қысқаша мазмұны


«Компьютер архитектурасы» пәнінің оқу-әдістемелік кешені 5В011100 – «Информатика» мамандығының студенттеріне арналған. Компьютердің архитектурасы. ЭЕМ ұйымдастыру принциптері. Компьютерлік техниканың даму тарихы, ЭЕМ буындары және олардың классификациясы. Есептеуіш машиналардың кластары. ЭЕМ мәліметтерді көрсету. ЭЕМ-ның арифметикалық негіздері. ЭЕМ-ның логикалық негіздері.

ЭЕМ-ның функционалды ұйымдастырылуы. Процессордың командалық циклі. ЭЕМ құрылғысын ұйымдастыру. ЭЕМ-ның жадысын ұйымдастыру. Компьютердің жадысын басқару. Микропроцессорлық жүйенің архитектурасы. Микропроцессорлық жүйенің базалық архитектурасы. Процесслік модуль. (Орталық процессор, графикалық процессор).

Функционал - бір не бірнеше функцияға тәуелді болатын айнымалы шаманы білдіретін математикалық ұғым. Ол алғаш рет вариациялық есептеуде пайда болған. Берілген тұйық қисық сызықпен шектелген аудан, белгілі бір жол бойындағы күш өрісінің жұмысы, т.б.
Арифметика (грек. arіthmētіkē, arіthmos – сан) - сандар (бүтін және бөлшек) және оларға қолданылатын амалдар туралы ғылым (грекше arіthmetіke, arіthmos – сан).
Логика (гр. λογική - «талдауға құрылған», λόγος - «сөз», «сөйлем», «ойлау», «ақыл») - ойлау, оның формалары мен заңдылықтары туралы ғылым. Логика дәлелдеу мен теріске шығарудың белгілі бір әдіс-тәсілдері қаралатын ғылым теориялар жиынтығын құрайды.
Қағида немесе принцип (лат. principim – принцип; негіз, алғы бастама) - белгілі білім жүйесінің түп-негізі, алғы бастамасы, абстрактылы түрдегі ең қысқа жалпылама мазмұны. Ғылыми танымда идея, теория, әдіс сияқты таным түрлерімен өзара байланыста тұжырымдалады.
Мәліметтер (данные; data) - автоматты құралдардың көмегімен, кей жағдайда адамның қатысуымен, өңдеуге I ыңғайлы түрде берілген мағлұмат. Мәліметтердің кірістік, шығыстық, басқару, проблемалық, сандық, мәтіндік, графикалық және т.б.
Графикалық процессор (ағылш. graphics processing unit, GPU) - дербес компьютердің немесе ойын приставкасының графиканы бейнелеу (рендеринг (орыс.)қазақ.) үшін қолданылатын жеке құрылғысы. Қазіргі заманғы графикалық процессорлар компьютерлік графиканы жоғары тиімділікпен өңдеп, бейнелейді.

Негізгі операциялардың орындалуы. Ішкі жүйенің жұмыс істеуі. Үзіліс. Енгізу/шығарудың базалық жүйесі.

Интерфейстер. Интерфейстер классификациясы.Микропроцессорлар архитектурсының эволюциясы және микроЭЕМ.Жадыны ұйымдастыру және қорғаныс (сақтану) режимі. Жадыны қорғау. Процессордың жылдамдығын ұлғайту. Конвейерлер. Параллелизм.

Параллелизм (гр. parallelismos > parallelos - қатар жүруші, симметрия) - бір-біріне уқсас құрылымды сөйлемдер мен сөз тіркестерінің, формалас сөйлем мүшелерінін қабаттаса қатар қолданылуы. Мысалы: Ереуіл атқа ер салмай, Егеулі найза қолга алмай, Еңку-еңку жер шалмай (Махамбет).
ЭЕМ архитектурасының қазіргі заманғы даму тенденциясы. Жүйелік тақшаның компоненттері.

Жүйелік тақшаның формфакторлары. Жүйелік тақшалар. Мультикомпьютерлер және мультипроцессорлар, кластерлер-қызметі және ұйымдастыру принциптері қарастырылады.

Пәнді оқып үйрену нәтижесінде әр студент компьютерді кеңінен пайдаланатын программалармен жабдықталған дербес компьютерде жұмыс істеуге машықтануы тиіс.

3.2. Пәннің мақсаты

Студенттерге компьютерлік жүйелердің құрылуының көпдеңгейлі құрылымдық байланысын зерттеу, олардың құрылу принциптері мен қызметі жайлы мазмұндау болып табылады. Информациялық тапсырмаларды өздігінен шеше алу қаблеті мен жеке тұлғаның творчестволық сапасын дамыту және информациялық жүйенің желілік құрылғысындағы тұтынушылардың ұжымдық жұмысы туралы ұғымды қалыптастыру. Дербес компьютерді жинақтаудың әдіс тәсілдерін үйрену. Дербес компьютердің ішкі және сыртқы құрылғыларымен жұмыс істеуге үйрету.

Дербес компьютер Дербес компьютер (қысқаша ДК) - компьютердің қазіргі уақытта ең кең тараған түрі болып табылады. Дербес компьютер бір мезгілде бір адамның пайдалануына арналған. Дербес компьютерлердің негізгі екі санаты бар: стационарлық және тасымалы компьютерлер.


3.3. Пән міндеті:

«ДЭЕМ» студенттерге жаңа формадағы ЭЕМ-де ақпараттың автоматты түрде өңделуінің әдістері мен құралдарын үйрету, информациялық тапсырмаларды өздігінен шеше алу қаблеті мен жеке тұлғаның творчестволық сапасын дамыту және информациялық жүйенің желілік құрылғысындағы тұтынушылардың ұжымдық жұмысы туралы ұғымды қалыптастыру.



  • Мектеп информатикасын оқытудың барлық мақсаттарын- білім беру, тәрбиелеу,дамыту, түсіну және оны меңгеруі тиіс;
    Құрал (Инструмент; лат. instrumentum - құрал, қару) - 1)адам еңбегінің құралы немесе өнеркөсіптік кәсіпорын жағдайындағы жұмысқа арналған машинаның атқарушы механизмі.
    Ақпарат Ақпарат (лат. informatio - түсіндіру, мазмұндау) ұғымы күнделікті өмірден бастап техникалық салада пайдаланылатын көп мағыналы ұғым. Жалпы алғанда бұл ұғым шектеу, байланыс, бақылау, форма, инструкция, білiм, мағына, құрылым, бейнелеу, сезіну тағы басқа ұғымдармен тығыз байланысты.
    Білім беру Білім беру - тиісті оқу орны арқылы ғылыми мағлұмат беріп, адамның танымын, білімін, дағдысын, дүниеге көзқарасын жетілдіру процесі; қоғам мүшелерінің мәдениетін дамытудың негізгі шарты; мақсаты - қоғам мүшелерінің адамгершілік, интектуалды, мәдени дамуында және олардың денесінің дамуында, кәсіптік біліктілігінде жоғары деңгейге қол жеткізу болып табылатын тәрбие мен оқытудың үздіксіз процесі; жүйеге келтірілген білім, іскерлік дағды және ойлау тәсілдері көлемін меңгеру процесі мен нәтижесі. Білімділіктің басты өлшемі - білімнің жүйелілігі, ойлаудың жүйелілігі мен логикалылығы.


  • Курсты оқыту құралдарын, яғни классикалық және оқыту әдістерін меңгеру;

  • оқушылардың ойлау іс-әрекеттерін басқару; сабақты ұйымдастыру түрлерін меңгеру, пәнаралық басқаруды түсініп, аша білу;

  • Практикалық есептерді шешу.


3.4. Пәнді оқып, аяқтаған студенттердің

Білуі керек:

Пәнді меңгеру нәтижесінде студенттер:



  • Информатиканы оқыту процесін талдауды үйрену, программалық және техникалық қамтамасыз етуді жасап, пайдалана білу;

  • Болашақ мұғалім ретінде оқушылардың пәнге деген қызығушылығын оятып,дамытып, бекіте білу іскерлігін қалыптастыруы қажет;

  • практикалық және қолданбалы бағдарламаларды еркін қолдану дағдыларының болуы;

  • болашақ мамандардың шығармашылық ізденістерін қалыптастыру;

  • студенттерді оқулық және ғылыми әдебиетпен өздік жұмыс жасауға үйрету.
    Оқушы - белгілі бір іспен айналысатын адам. Бұл іс сабақ немесе адам қызығатын іс болуы мүмкін. Оқушы бір істі игерумен айналысады. Ол бұл істі жоғарғы деңгейге игергенге дейін оқушы деген атқа ие болады.
    Әдебиет (араб.: асыл сөз‎) - сөз өнері, әлеуметтік мәні бар шығармалар жиынтығы.


3.5. Пән пререквизиттары:

Пәнді меңгеру үшін студент «Программалау1», «Информатика» пәндерінің білімдерін меңгерген болу керек.



3.6. Пән постреквизиттары:

Білім берудегі мультимедиа, WEB дизайн, HTML технологиясы, Іскерлік құжаттарды дайындау және өңдеу және педпгогикалық практика мен орта мектептегі профильдік курстарда.

Мультимедиа (Multimedia) - компьютерде дыбысты, ақпаратты, тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп көрсету үшін жинақталған компьютерлік технология. Ол ақпаратты кешенді түрде бейнелеуді - мәліметтерді мәтіндік, графикалық, бейне-, аудио- және мультипликациялық түрде шығаруды - жүзеге асырады.

Кесте 1. Оқу жоспарынан ақпарат


Курс

Семестр

Кредит

Дәріс

Тәжіри-белік

Зертхана-лық

ОСӨЖ

СӨЖ

Барлығы

Бақылау түрі

(семестр)


2

4

3

15

15

15

22,5

67,5

135


Емтихан

(1)




5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
5.
Блок тақырыбы (Заголовок блока; block header) - блоктың басында орналасып, ол жайлы мәліметтер беретін және операциялық жүйеде қолданылатын арнайы жазба. Мысалы, блок тақырыбында оған кіретін логикалық жазбалар саны көрсетілуі мүмкін.
1 Студенттің оқытушы басқаруымен орындайтын өздік жұмыстарының тақырыптары:


СОЖ№ 1 тақырыбы:

ДК пайда болуы және дамуы. Фон Нейман принципі. Ашық архитектура принципі.

ДК негізгі блоктары. Қосымша құрылғылар. Пернетақта. Монитор

СОЖ№ 2 тақырыбы:

Жүйелік тақша. Шина түрлері

Микропроцессорлар. Сопроцессорлар.

ДК-дің жады түрлері. Қатты дисктер.



СОЖ№ 3 тақырыбы:

Иілгіш дискета жинақтауыштары.

Магнитооптика Оптикалық диск жинақтауыштары

Принтерлер, сканерлер

Модемдер және желілік адаптерлер

СОЖ№ 4 тақырыбы:

Мультимедиа құрылғылары Корпус типтері. Қоректену блогы.

Порттар, кабельдер, разъемдар.

BIOS. Кэш-жады.



ДК-дің жұмыс істеу қабілеттілігінің профилактикасы және диагностикасы
5.2 Студенттің өздік жұмыстарының тақырыптары:
СОЖ№ 1 Компьютерлік архитектураның дамуы. Компьютерлер түрлері.

СОЖ№ 2 Компьютерлік жүйені ұйымдастыру. Процессорлар. Көмекші жадылар.

СОЖ№ 3 Цифрлық логикалық деңгей. Буль алгебрасы және вентильдер.
Буль алгебрасы, буль торы - ішінара реттелген жиынның арнаулы түрі. Егер жиынның ең үлкен элементі 1 (Буль алгебрасының бірлігі), ең кіші элементі 0 (Буль алгебрасының нөлі) болса және әрбір х элементі мен оның толықтыру элементі Сх: sup =1, іnf =0 қатынастарын қанағаттандырса, онда Буль алгебрасы дистрибутивтік тор деп аталады.
Цифрлы логикалық сызба негіздері.

СОЖ№ 4 Команда терудегі архитектура деңгейі. Мәліметтер типтері. Команда форматы. Адрестеу. ОЖ деңгейі. Виртуальды жады. Енгізу-шығарудың виртуальды командалары.
6. Ұсынылатын әдебиеттер:

Негізгі әдебиеттер:

  1. Таненбаум Э. Архитектура компьютера. СПб.: Питер, 2007. 848 б.

  2. Афанасьев К.Е., Стуколов С.В. Многопроцессорные вычислительные системы и параллельное программирование: Учебное пособие. КемГУ. Кемерово: Кузбассвузиздат, 2003. 233б.

  3. В.Г. Олифер, Н.А. Олифер Компьютерные сети. Принципы, технологии, протоколы - СПб.: Питер, 2001.

  4. Столлингс У. Структурная организация и архитектура компьютерных систем: Проектирование и производительность. СПб: Вильямс, 2002. 896 б.

  5. Барановская Т.П., Лойло В.И., Семенов М.И. и др. Архитектура компьютерных систем и сетей: Учебное пособие для вузов. М: Финансы и статистика, 2003. 256 б.

  6. Цилькер Б.Я., Орлов С.А. Организация ЭВМ и систем: Учебник для вузов. СПб: Питер, 2004. 668 б.


Қосымша әдебиеттер:

  1. Материалы сайта http://www.citforum.ru

  2. Интернет-Университет Информационных Технологий (Intuit.ru)

  3. http://infologos.narod.ru/Математическая логика в курсе информатики

  4. Виртуальный музей истории отечественных компьютеров http://informatic.ugatu.ac.ru


  • НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР
  • Білім және Ғылым министрлігінің
  • 3.3. Пән міндеті
  • 3.4. Пәнді оқып, аяқтаған студенттердің
  • 3.5. Пән пререквизиттары
  • 5. Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары
  • СОЖ№ 1 тақырыбы
  • 5.2 Студенттің өздік жұмыстарының тақырыптары: СОЖ№ 1
  • СОЖ№ 3
  • 6. Ұсынылатын әдебиеттер: Негізгі әдебиеттер

  • жүктеу 76.57 Kb.