Главная страница
Контакты

    Басты бет


География сабағында жаңа компьютерлік бағдарламаларды қолданудың тиімділігі «Адамның рухани ізденіс-сілкіністері үш-ақ сауалдың аясына сияды: 1 не біле аламын, 2 не істеуім керек, 3 үміт артарым не?»

жүктеу 95.11 Kb.



жүктеу 95.11 Kb.
Дата15.09.2018
өлшемі95.11 Kb.

География сабағында жаңа компьютерлік бағдарламаларды қолданудың тиімділігі «Адамның рухани ізденіс-сілкіністері үш-ақ сауалдың аясына сияды: 1 не біле аламын, 2 не істеуім керек, 3 үміт артарым не?»


География сабағында жаңа компьютерлік бағдарламаларды қолданудың тиімділігі «Адамның рухани ізденіс-сілкіністері үш-ақ сауалдың аясына сияды: 1) не біле аламын, 2) не істеуім керек, 3) үміт артарым не» (теория – практика - рефлексия) – деп, Олжас Сүлейменов атамыз айтқандай, адам қазіргі қоғамда табысты болғысы келсе, оның ақпараттық біліктілігі жоғары деңгейде болу керек.

Сабақ - бір пәнді оқытуға арналған оқу сағаты; мектептегі оқу жұмысын ұйымдастырудың негізгі түрі.

Компьютер (ағылш. computer - «есептегіш»), ЭЕМ (электрондық есептеуіш машина) - есептеулерді жүргізуге, және ақпаратты алдын ала белгіленген алгоритм бойынша қабылдау, қайта өңдеу, сақтау және нәтиже шығару үшін арналған машина.

Ақпарат (лат. informatio - түсіндіру, мазмұндау) ұғымы күнделікті өмірден бастап техникалық салада пайдаланылатын көп мағыналы ұғым. Жалпы алғанда бұл ұғым шектеу, байланыс, бақылау, форма, инструкция, білiм, мағына, құрылым, бейнелеу, сезіну тағы басқа ұғымдармен тығыз байланысты.

Ақпараттық біліктілік жоғары болуы үшін төмендегі шарттар орындалу керек: Ақпаратты талдай, жүйелей және талқылай білу; Үлкен көлемдегі ақпараттпен жұмыс істеу дағдысының болуы; Алған ақпаратты тиімді ұсыну үшін ақпараттық технологияларды қолдана алу; Қажетті ақпаратты өздігінен іздей білу және оны іріктей, талқылай, ұйымдастыра білу; Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасында «.... біздің республиканың білім беру жүйесі әлемдік деңгеймен үндеспей отырғандығына көңіл бөлініп, білім жүйесінің алдында биік міндеттер жүктейді.

Біліктілік, квалификация - адамның белгілі бір білім жүйесін тәжірибеде пайдалана алу қабілеті. Адамның өзі таңдаған қызметінде өз білімін көтеріп, нені, қалай және не үшін үйренетінін алдын-ала айқындап, білікті маман болуға бағытталуы.

Білім беру - тиісті оқу орны арқылы ғылыми мағлұмат беріп, адамның танымын, білімін, дағдысын, дүниеге көзқарасын жетілдіру процесі; қоғам мүшелерінің мәдениетін дамытудың негізгі шарты; мақсаты - қоғам мүшелерінің адамгершілік, интектуалды, мәдени дамуында және олардың денесінің дамуында, кәсіптік біліктілігінде жоғары деңгейге қол жеткізу болып табылатын тәрбие мен оқытудың үздіксіз процесі; жүйеге келтірілген білім, іскерлік дағды және ойлау тәсілдері көлемін меңгеру процесі мен нәтижесі. Білімділіктің басты өлшемі - білімнің жүйелілігі, ойлаудың жүйелілігі мен логикалылығы.

Оқушыға білім, білік жағдайына тез бейімделе алатын, түрлі ақпараттарды өзі іздеп тауып, оны тиімді пайдалана алатындай етіп тәрбиелеу қазіргі заманның маңызды талабы. » деген еді. Ендеше бүгінгі мектеп партасында отырған оқушыларға қылыми білім беру, оларды әлемдік мәдениет жетістіктерімен сусындату, шығармашылық қабілетті жеке тұлға етіп қалыптастыру мұғалімдерге жаңа талаптар қояды. География ғылымы өте қызықты да күрделі.

Оқушы - белгілі бір іспен айналысатын адам. Бұл іс сабақ немесе адам қызығатын іс болуы мүмкін. Оқушы бір істі игерумен айналысады. Ол бұл істі жоғарғы деңгейге игергенге дейін оқушы деген атқа ие болады.

Жағдай - адам әрекетінің , жан-жануарлар тіршілігінің, табиғат пен қоғамдағы өзгерістің, оқиғаның, т.б. айналадағы ортаның ықпалына тәуелділігін білдіретін философиялық ұғым. Табиғаттағы, қоғамдағы белгілі бір өзгерісті тудырушы алғышарт есебінде де қарастырылады.

Ғылым (араб.: علم‎ (ілім) - білім, тану; лат. scientia - білім) - ақиқат жайлы объективті білімдерді жетілдіру мен жүйелеуге бағытталған адам іс-әрекетінің саласы. Жалпы мағынасы: жүйелік білім мен тәжірибе.

Осы пәнге қызықтыру арқылы, оқушыға географияның күрделі құбылыстары мен заңдылықтарын ұғындырып, сапалы білім беру мұғалімнен үлкен шеберлікті, оған қоса ғылым мен техника жаңалықтарын, яғни, жаңа педагогикалық технологияларды әр сабағында тиімді қолдануды талап етеді. Тәуелсіздік алғаннан бергі уақытта қазақ ғалымдары жаңаша оқытудың жолдарын үздіксіз қарастырып келеді. Осы жан-жақтылы әр елдің негізгі ізденіс мақсатына айналды.

Педагогика (гр. 'παῖς', paіda - бала, гр. 'ἄγω', gogos - жетектеуші) - жеке адамды тәрбиелеп, қалыптастыру үшін белгілі мақсатқа бағытталған жүйелі тәрбие мен білім беру туралы ғылым; тәрбиені, білім беруді және оқытуды зерттейтін теориялық және практикалық ғылымдардың жиыны.

Ғалым (араб.: عالِم‎ - а́лим) - сөзі арабтың а́лим: (дінді) оқыған, оқымысты адамдарына арнап қолданылатын сөзі.

Мақсат - белгілі бір межеге қол жеткізуге бағытталған әрекеттің ой-санадағы көрінісі. Мақсат ойлау нәтижесінде болашақты алдын ала болжау арқылы туатын мұрат, ішкі қозғаушы күшті білдіреді. Мақсатқа жету үшін әр түрлі іс-әрекеттер мен қимылдар жасалады.

Білім берудің жаңа формалары өмірге келіп қолданысқа тереңдей енуде.

Форма (Қалып; form) - 1) мәліметтерді ұсыну тәсілі; 2) мәліметтер базасын басқару жүйелеріңде (мысалы, Access-Te) - мәліметтер базасындағы ақпаратты (мәліметтерді) енгізу мен редакциялауға пайдаланылатын дисплей экранына көрнекі түрде ұсыну тәсілі.

Ғылымның жедел, әрі кең дамуына әсер етіп отырған, ол жаңа технологияның негізі – компьютер. Осы шағын құндылық ірі жобалардың бастауына айналды. Ғарышты игеру арқылы адамзат қоғамы тылсым дүниелерді ашыуға ұмтылуда. Компьютер адамзаттың тұрмыс-тіршілігіне еніп, баға жетпес құндылығы саналуда. Қазіргі кезде адамның тіршілігін компьютерсіз елестету мүмкін емес. Барлық ғылым саласына тереңдей енген компьютерді игеру үшін үлкен ізденіс қажет. Әр саланы дамыту үшін компьютерлік бағдарламалар құрастырылған. Сауатты әрі білім сапасы жоғары келешек ұрпақты дайындау үшін осы күрделі ұүрылымды меңгеру бүгінгі ұстаздың ұстанымына айналу тиіс. Ес біліп, өмірге құштарлығы оянған бала санасы іргелі білімді компьюетрмен байланыстырып алуға бейім тұратындығын күнделікті тұрмыстан көріп келеміз. Қазір барлық сабақ түрін интерактивті тақта көмегі арқылы жүзеге асыруға үйрендік. Демек, осы үрдісті сапалы жүргізу үшін әр пәнге қатысты компьютер бағдарламаларын меңгеру ұстаздың ең үлкен міндеті болмақ. Компьютерлік бағдарламалар интернет арқылы кең таралып келеді. Бағдарламалар күнделікті жаңартылып жедел даму үстінде. Мақсаты:– География сабағында компьтерлік бағдарламаларды пайдалана отырып оқушылардың қабылдау, ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.

Есте сақтау - жадында түту. Ес үрдістерінің бірі, жаңадан түсіп жатқан ақпаратты жадыға енгізуді белгілейді. Есте сақтау динамикасын психодиагностикалау әдістемесі - адамның есте сақтауының динамикалық сипаттарын анықтауға көмектесетін психодиагностикалық әдістемелер, көбіне бұл әдістемелер адам қаншалықты тез есте сақтайтынын және ақпаратты өндеуін анықтайды.

Бұл бағдарламалар жас ұрпақтың осындай бағдарламалар арқылы қиялын кеңейтіп, пәнге деген қызығушылығын оятуда маңызы зор, пән бойынша тереңдетілген білім алады, шығармашылық жұмыс жасауға икемделеді. Міндеті: географиядан білім дағдыларын меңгерту, қызықтыру, ойлау, жеткізіп айту, есте сақтау ерекшеліктерін дамыту үшін әртүрлі әдіс-тәсілдер пайдалану қажет: слайд, сурет кесетелер, диаграммалар: MS Office Power Point, Prezi тестік жүйе: Grossword forge, Ad Tester баспасөз, ақпарат материалдары: Глобус V2.0; ойын түріндегі компьютерлік бағдарламалар: Macromedia Flash, Wordle.net, «Флаги». анимация, бейнежазбалар: Prezi, Windows Live Movie Maker Қазіргі кездегі компьютерлік ақпараттық технологиялардың мүмкіндіктері ең күрделі деген тақырыптарды оқушылардың қызығушылықтарын арттырып, білімді терең меңгерулеріне және бізді қоршаған дүние жөніндегі дүниетанымдарын қалыптастыруға мүмкіндік береді. Географиялық білімді компьютерлік технологиялармен байланыстыру дәстүрлі оқытумен салыстырғанда бірқатар артықшылықтары бар. Компьютер оқушылардың сабақта, сабақтан тыс, білімін бақылау мен өзіндік жұмыстарды қамтитын оқу танымдық үрдісті ұйымдастыру формаларын бір – бірімен байланыстыратын тізбек қызметін атқаратын маңызды құрал.

Бақылау - зерттеу не тексеру әдісі. Бақылау арнайы жоспар бойынша жүргізіледі. Жоспарда Бақылаудың мақсаты мен міндеттері, объектісі (сабақ, саяхат, лабораториядағы, шеберханадағы, оқу-тәжірибе учаскесіндегі оқушылардың жұмыстары), жүргізу әдісі мен жолдары дұрыс көрсетілуі тиіс.

Компьютерлік технологиялар білім алушылардың талдау әрекетінің белсенділігін арттыруға мүмкіндік береді. Ақпаратты түрлендіруді ғана емес, оларды операциялауда ұсынылатындықтан компьютерді пайдалану білімді терең меңгерумен қатар олардың мөлшерін де арттырады. Жаратылыстану бағытындағы пәндерді оқыту барысында компьютерлерді кеңінен қолданып, компьютерлік технологияларды енгізу білімді бақылауда субьективті факторлардың ықпалын әлсіретіп, әлеуметтікпсихологиялық шектеуді жоятындықтан оқыту әдістемесін демократияландыруды тереңдетеді.

Фактор, экологияда - 1) процестердің қозғаушы күші немесе оларға ықпалы бар жағдай, қайсыбір процестегі, құбылыстағы мәнді жағдай; 2) факторлық талдауда зерттелетін айнымалы шамалар арасындағы корреляция өрнегінің көрінісі.

Психология - адамның жеке бірлік ретіндегі психикасын, өзінің сан−алуан сезім, аффективтік, интеллектуалды, басқа да туа біткен функцияларымен бірге сыртқы ортамен өзара әрекетін зерттейтін ғылым, кей-кезде адам мінез-құлығын зерттеу деп те анықталады.

Әдістеме - педагогика ғылымының жеке пәндерден берілетін білім көлемі мен мазмұнын негіздеп, оны оқытудың тиімді әдістерін зерттейтін бір саласы. Тұтасынан алғандағы жас ұрпақты тәрбиелеу мен оқыту процесінің заңдылықтарын дидактика зерттейді.

Құрал (Инструмент; лат. instrumentum - құрал, қару) - 1)адам еңбегінің құралы немесе өнеркөсіптік кәсіпорын жағдайындағы жұмысқа арналған машинаның атқарушы механизмі.

Әлеуметтану - қоғамның қалыптасуы, жұмыс істеуі және даму заңдылықтары туралы ғылым. Әлеуметтану фактілерді, үдерістерді, қатынастарды, жеке тұлғалардың, әлеуметтану топтардың қызметін, олардың рөлін, мәртебесі мен әлеуметтану мінез-құлқын, олардың ұйымдарының институты.

Білім алушылар өз бетімен алған білім деңгейін өздерінің бақылауына мүмкіндік туады. Компьютерлік технологиялардың көптеген УӘЖ-дік (мотивациялық) мүмкіндіктері бар. Компьютерлік тестілеудің ойын элементтері жарысу сипатында болып, күтпеген жағдайда пайдаланушының дұрыс әрі ұтқыр шешім қабылдауын қажет етеді. Компьютерлік бағдарламаның көмегімен білім алушы өз бетімен білмеуден білуге қарай ұмтылуы білімді алуға жүйелі түрде бағытталған іс-әрекетке көшуге, алған білімді шығармашылықпен пайдалана білуге жетелейді.

Бағыттау (орыс. наведение) - күштерге (сүңгуір қайықтарға, авиациялык ұшу аппараттарына) немесе қаруға (ракеталарға) козғалыс параметрлері (бағыт, жылдамдық, биіктік жөне т.б.) арқылы берілетін басқару тәсілі.

Компьютерлік бағдарламаның түрлері: Білімді меңгертуге бағытталған бағдарламалар. Бұл топқа оқушылардың іс-әрекеттерін тікелей басқармау арқылы жүзеге асырылатын өзекті оқытуға арналған бағдарламалар. Білімді меңгертуге, бекітуге, іскерлік дағдыларды қалыптастыруға, оқушылардың өз бетімен дайындалуына арналған жаттықтырушы бағдарламалар. Бұл бағдарламаны білім алушылар теориялық материалдарды меңгеріп болғаннан кейін қолданады. Бақылаушы бағдарламалар белгілі бір білім мен іскерлік – дағдылардың қалыптасу деңгейлерін бақылауға арналған. Оған түрлі тексеру тапсырмалары мен тесттердің түрлері жатады. Демонстрациялық бағдарламаға баяндау сипаттағы оқу материалдарын динамикалық және статистикалық күйдегі суреттер, сызбалар, карталар, бейнеүздіктер түріндегі көрнекі құралдарды көрсету арқылы оқу материалдарын түсіндіруге арналған. Интернеттің білімділік ресурстарына қосыла отырып, қажетті ақпаратты алуға арналған ақпараттық – анықтамалық бағдарламалар. Мультимедиалық оқулық бұл жоғарыда аталған бағдарламалардың көпшілігінің элементтері үйлескен кешенді бағдарлама. География сабағында копьютерді қолданудың әртүрлі астарын қарастыратын болсақ, MS Office Power Point, Prezi бағдарламасымен құрылған компьютерлік дәріс сабағы – бұл өзара логикалық байланысқан бірінен – бірі туындайтын бірізділікке негізделген, экранда немесе мониторда көрсетілген ақпараттық нысан.

Логика (гр. λογική - «талдауға құрылған», λόγος - «сөз», «сөйлем», «ойлау», «ақыл») - ойлау, оның формалары мен заңдылықтары туралы ғылым. Логика дәлелдеу мен теріске шығарудың белгілі бір әдіс-тәсілдері қаралатын ғылым теориялар жиынтығын құрайды.

Компьютерлік нысанның негізгі мақсаты – жаңа оқу материалдарын түсіндіру. Дәстүрлі әдістен айырмашылығы көптеген иллюстрациялық материалдарды тарту мүмкіндіктері зор болады. Сондықтан компьютерлік дәрістерді мұғалім жұмысындағы көрнекі құралдармен, ақпараттық деректермен көптеп қамтамассыз ететін білім берудің жаңа тетіктерінің бірі ретінде қарастыруға болады. Комьютерлік дәріс барысында көрсетілетін ақпараттық нысандарға кескіндер, слайдтар, дыбыстық нәтижелер берілген бейнеүзіктер мен графиктік кестелер жатады.

Тетік (ор. деталь) - құрастыру операцияларын қолданбай жасалған бұйымның бөлшегі.

Кескін (изображение; display image pict (picture) - 1) ақпаратты бейнелеу, мәліметтерді көзге көрінетіндей ұсыну; көзбен көру бетіне бір уақытта шығаруға болатын шығу мен сегменттер примитивтерінің жиынтығы; 2) apple фирмасының macintosh компьютерлеріне арналған мәліметтердің көлемін кішірейтіп тығыздауға мүмкіндік беретін, қозғалмайтын мультимедиа-кескіндерге арналған пішім.

Кескіндерге (слайд) фотосуреттер, графиктік кескін, сызбанұсқалар жатады. Бейнеүзіктер – бұл жаңа сабақты түсіндіру барысында бақылау мүмкіндігі болмайтын қолжетімсіз үрдістер мен құбылыстарды мультипликация немесе табиғи қалында бейнелі түрде көрсететін тұтас немесе шағын мультипликациялық бейнефильм. Физикалық география курстарында негізгі түсініктерді меңгертіп – жалпы және іскерлік дағдыларды қалыптастыру жағынан күрделі тақырыптың бірі – «Литосфера және жер бедері» болып табылады.

(грек. photo - жарық және metre ‘о - өлшеймін) - жарық күшін, жарық энергиясын, жарықталғандықты, сәулелікті, сәулелендіруді, жарықтың экспозициясын, сонымен қатар материал дардың жарықтық сипаттамаларын - шағылыстыру, өткізу жоне жарқылдау коэффициенттердің және т.б.

Мән және құбылыс - дүниедегі объектілер мен процестердің қажетті жақтарын, танымның сатыларын бейнелейтін философиялық категориялар.

Физикалық география - жер сферасы, географиялық орта және жер типтері - географиялық ландшафтар туралы ғылым саласы. Кең мағынада айтқанда, ол басқа да жаратылыстану ғылымдарының негізгі салалары сияқты жеке ғылымдар мен физикалық географияның дәл өзінен, немесе жер тану ғылымынан тұратын ғылымдар жүйесі болып табылады.

6 – сынып оқушылары меңгеріп түсінуі қиынға соғатын жанартау атқылау, жер сілкіну, таулар мен терең мұхит шұңғымаларының түзілу заңдылықтарын түсіндіруде, Күн жүйесі мен ондағы ғаламшарлардың пайда болу заңдылықтарын, жер қойнауында жүретін үрдістермен құбылыстарды анықтауда «Macromedia Flash» компьютерлік бағдарламасын пайдаланудың маңызы зор.

Ғаламшар немесе Планета (көне лат. planeta, грек. aster planetеs - кезбе жұлдыздар) - өз орбитасы бойынша Күнді не басқа жұлдызды айнала қозғалатын, гравитациялық өріс жасауға өз салмағы жеткілікті, соның нәтижесінде шар тәріздес орбитаға ие аспан денесі.

Аталған бағдарламаны география сабақтарында пайдалану негізгі географиялық үрдістер мен құбылыстардың түзілу заңдылықтарын динамикалық және статикалық күйдегу көрнекі құралдарды пайдаланып, сабақтың мазмұнына сәйкес дыбыстық нәтижелермен көркемделген 3-5 минуттық шағын тақырыптық бейнеүзіктер құру негізінде жүзеге асырылады.

Блок тақырыбы (Заголовок блока; block header) - блоктың басында орналасып, ол жайлы мәліметтер беретін және операциялық жүйеде қолданылатын арнайы жазба. Мысалы, блок тақырыбында оған кіретін логикалық жазбалар саны көрсетілуі мүмкін.

Мазмұн (Оглавление; table of Contents) - 1) мәтіндік құжаттың құрылымдық элементі. Беттердің нөмірі көрсетілген тақырыптардың тізімінен тұрады; 2) объектілердің атауы мен адресінен тұратын кесте.

«Macromedia Flash» компьютерлік бағдарламасын сабақта пайдалану барысында оқушыларға таныс емес жаңа ақпараттарды енгізгенде сабақта өзекті ойды жеткізу әдісіне негізделген дыбыстық нәтижелермен көркемдеп, жер қойнауында жүретін үрдістер мен құбылыстарды өз сөзімен түсіндіреді. Бейнеүзікті көріп болғансоң оларға талдау жасалып, дүниетанымдарын қалыптастырып, алған білімдерін бекіту мақсатында оқушылардың танымдық қызығушылықтар мен белсенділігін арттыратын төменде көрсетілген тапсырмаларды беруге болады. 1-тапсырма. Қарапайым математикалық есептерді шығару арқылы ғаламшарлардың пайда болуының негізгі себептері мен себеп-салдарлы байланысты анықтау.

Математика (гр. μάθημα - ғылым, білім, оқу; μαθηματικός - білуге құштарлық) - әлдебір әлемнің сандық қатынастары мен кеңістіктік формаларын, пішіндерін өлшейтін, оның ішінде - структуралар, өзгерістер, белгісіздік жөніндегі ғылым.

Мысалы, жердің өз орбитасымен күнді 29,8 шқс жылдамдықпен айнала қозғалатынын ескеріп, төменде көрсетілген қадамдарды орындау арқылы жер орбитасының ұзындығын есептеп шығар. Жердің өз білігінен және орбитасымен 1 минутта, 1 сағатта, 24 сағатта, 1 айда қанша шақырым жол жүретінін анықта. Жердің өз орбитасымен 1 жылда қанша шақырым жол жүретінін және оның ұзындығын есептеп шығар. 2-тапсырма. Күн жүйесіндегі ғаламшарлардың бір-бірімен соқтығыспай, өз білігінен қозғалуының басты себептерін анықтап, бастапқы шаң-тозаңнан тұратын газды тұмандардың бірігіп ғаламшарлардың түзілу себебін түсіндір және т.б. Сондықтан слайд, сурет, анимация, бейнежазбалар сияқты көрсету құралдарын пайдалану географиялық үрдістер мен құбылыстарды көздлерімен көріп, талдап, өз ой қорытындыларын шығаруы оқушылардың негізгі түсініктерді терең меңгеруіне мүмкіндік береді. Сабақта электронды тақтаны немесе мультимедиалық проекторды қолданып сандық деректердің негізінде диаграмма мен кестелерді құру, оқушылармен бірге статистикалық деректерге талдау жасау жаңа тақырыпты түсіндіру барысында негізгі түсініктерді терең меңгертуге, қызығушылықтарын арттыруға мүмкіндік береді. Бұл жағдайды графиктер мен диаграммалар көрнекі құрал ғана емес, географиялық білім көзі қызметін атқарады. География ғылымында ең негізгі құрал – географиялық карта.

Мультимедиа (Multimedia) - компьютерде дыбысты, ақпаратты, тұрақты және қозғалыстағы бейнелерді біріктіріп көрсету үшін жинақталған компьютерлік технология. Ол ақпаратты кешенді түрде бейнелеуді - мәліметтерді мәтіндік, графикалық, бейне-, аудио- және мультипликациялық түрде шығаруды - жүзеге асырады.

Географиялық карта - Жер бетінің кішірейтіліп, жинақы түрде жазықтықта шартты белгілермен бейнеленуі.

Осы географиялық картаны құрастыру үшін бірнеше ірі компьютерлік бағдарламалар қазіргі кезде қолданыста жүр. Осы бағдарламалар арқылы географиялық карталарды нақты әрі тақырыпқа сай, қолайлы етіп жасауға болады. География пәнін жүргізуге әрі сабақ барысын тиімді пайдалануда бірнеше авторлық бағдарламалар пайда болды. Мысалы, Google компаниясы ұсынған «Жер планетасы» атты жобасы кеңінен таралуда. Осы жоба арқылы география пәнінен білім алушыларға жердің шар тәрізді екендігін көрсете отырып, жер серігі арқылы түсіріліп нақтыланған координаталармен таныстыруға болады. Осы жобаның тағы бір ерекшелігі – қалалар мен нысандармен жақын танысып, географиялық нысандарды нақты табу үшін бірнеше ойын түрінде бағдарламалар құрастырылған. Атап айтсақ, «Глобус V2.0» бағдарламасы аталған нысандарды нақты табуға бейімдейді. Әлем елдерінің туын танып, олардың тұрмыс тіршілігімен танысу үшін, ізденушінің қызығушылығын арттыру мақсатында арнайы «Флаги» атты авторлық ойын түрінде құрастырылған бағдарламаны да кезіктіреміз. Тестті Ad Tester бағдарламанысының көмегімен жасауға болады. Тестті тек білім беру нәтижесін анықтауға ғана емес, сонымен қатар жаңа сабақты игеру барысында жаттықтырушы немесе тест – жаттығулар ретінде пайдалануға болады. Мұндайда оқушылар өз қателерін тауып, тез түзететді, өздерінің жетістіктері жайлы біле аладаы. Оқушыларды жалықтырып алмас үшін тестінің алуан түрін пайдаланып, жаңартылып отыруы қажет. Түрлендіріліп берілген тест оқушылардың алған білімдерін тексеруде, еске сақтау қабілеттерін арттыруда,танымдық қабілеттерін шыңдауда маңызы зор. Компьютерлік технологияларды география пәнін оқыту барысында қолданудың бірқатар артықшылықтары бар; жаңа компьютерлік технологияларды оқу үрдісінде кеңінен пайдалануға көшу, білімді терең әрі жан – жақты меңгертуге, оқытудың мазмұнына және пән аралық байланысқа, оқытудың қызметі мен жұмысын ұйымдастыруға; география пәні мұғалімін компьютермен жұмыс істеу әдістерін үйрету қазіргі кезеңдегі оқытудың маңызды міндеті болуда. Әзірге компьютерлік бағдарламаларды құрастырушылар дамыған елдер екені жасырын емес.

Дамыған елдер - индустриалды және ғылыми-техникалық төңкеріс кезеңін басынан өткерген, экономикада, мәдениетте және саяси-әлеуметтік құрылымда едәуір жоғары деңгейге көтерілген елдер.

Осындай бағдарламалар арқылы сабақ жүргізу бүгінгі заман талабы болып тұрған анық. Болашақ маман дайындауда әлемдік жаңалықтармен таныстыра отырып терең білімберу басты міндетіміз, олай болса, отандық компьютерлік бағдарламалар құрастырып, барлық білім беру саласында кеңінен қолдануымыз шарт. Қорыта келгенде, Ахмет Байтұрсынов атамыз айтқандай: «Білімі көп адам құралы сай ұста секілді: не істесе де келістіріп істейді» (ресурстары көп мұғалім) келешекте алыс қашықтықтан оқыту үрдісіне көшер болсақ отандық бағдарламаларға деген сұраныс артары анық, олай болса, бүгіннен бастап осы құрылымды жетілдіруіміз қажет секілді.

Ахмет Байтұрсынұлы (5 қыркүйек 1872 жыл, қазіргі Қостанай облысы, Жангелді ауданы Сарытүбек ауылы – 8 желтоқсан 1937, Алматы қаласы) - қазақтың ақыны, әдебиет зерттеуші ғалым, түркітанушы, публицист, педагог, аудармашы, қоғам қайраткері.

Пайдаланылған әдебиеттер Н.Н. Скатова, Е.А.Попова. Современные педагогические технологии: групповая работа на уроках географии. «География в школе», №8, 2000. 46 бет. Е.Тоқпанов. Компьютерлік технологияларды оқу үрдісінде пайдалану. «География және табиғат», №1, 2003. 16-19 бет. В.П.Беспалько. Педагогика и прогрессивные технология обучение. М., «Педагогика», 1995 И.И.Бариновой, Т.П.Герасимовой. Развитие самостоятельной позновательной деятельности учащихся при изучении физической географии. М., 1991. 156 бет.


жүктеу 95.11 Kb.